[AR] liverpoolstang probleempje!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: liverpoolstang probleempje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 14:45

Arretje schreef:
Met een gebroken liverpool 'kraak' je de onderkaak en druk je het scharnierpunt in het gehemelte.....

Oftewel; 'notenkraakeffect'; hmm nee, lijkt mij persoonlijk niets om mee te rijden, helemaal niet voor een paard die gevoelig in de mond is. Maarja, misschien is het in sommige situaties bij sommige paarden wel aan te raden? Ik zou in iedergeval niet met echte druk op de leidsels durven rijden dan....

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 17:06

Dubbel gebroken gaat daarentegen wel goed.
Ik rijd mijn pony ook op een dubbelgebroken liverpool. Hij liep op de rechte liverpool niet lekker; tegen de hand bij overgangen, vasthouden. En ohz liep hij erg fijn op een dubbelgebroken trens. Tijdje met de trens gereden aangespannen en ging daar ook goed. Dus daarom de stanguitvoering van het dubbelgebroken, daar heb je immers toch meer mee te vertellen dan een trensje.

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:20

Klinkt allemaal wel logisch; misschien toch een dubbelgebroken liverpoolstang proberen. Kun je hier ook een stukje zeem omwikkelen ? Of heeft dat totaal geen zin....

Einam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:50

Ik denk dat een zeem om een dubbelgebroken bit niet gaat werken, dat wordt vast één rommeltje om dat bit Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 23:02

Bovendien gaat het toch júist om het dubbelgebroken effect? Doe je er dan een zeem omheen, dan werkt dat 'dubbelgebroken' ook niet optimaal, lijkt mij zo..... of je moet het zo doen dat je het dubbelgebroken stukje niet inzeemt, maar de zijkanten oid wel.... (weet niet of dit kan/praktisch is?)

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 16:09

Is een dubbelgebroken pelham te vergelijken met een dubbelgebroken liverpoolstang ? Of werkt een pelham scherper in ....

Einam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 17:56

Nee een liverpool werkt sterker (tenzij je de leidsels in de bril hangt, maar dan kun je net zo goed op een trens gaan mennen)