[AR] Trekken met schofttuig ipv borsttuig ??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ZEJA

Re: Trekken met schofttuig ipv borsttuig ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:09

Volgens mij zit hij ook op zijn kop.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 14:10

Dit lamoen is idd raar bevestigd klopt, hij kan alleen niet andersom. (hier hebben meerdere idd wat van gezegt)

maar omdraaien gaat niet, de stophaken zijn ook apart, volgens mij is het een zelfmaak lamoen.

deze kar staat nu stil, ik ben aan het sparen voor een mini licht gewicht marathon wagen, voor enkel en 2 span. en dan gaat deze de verkoop in.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 16:59

Heb vandaag even wat dingetjes verandert. dekje geknipt als onderlegger voor onder het schoftjes. en de lichtogen een gaatje hoger gedaan. en de strengen om de buitensingel langs.

Afbeelding

Afbeelding

compleet
Afbeelding

met de lichtogen een gaatje hoger gaat mijn lamoen een stukje omhoog, en blijft zo wanneer je erop zit in stilstand hangt hij helemaal bovenaan.
Afbeelding

nu de broek nog weg en het lamone uitbuigen ??

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:37

Mooiste zou zijn dat het zweng ook een einje lager bevestigd zou zijn. Op deze manier trekt ie als het ware het lamoen naar beneden wanneer ie aantrekt en zo zal de sulky niet zo makkelijk gaan zweven en dus meer stoten. Beetje lastig om uit te leggen maar de treklijn komt zo naar beneden te liggen

Einam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 23:19

BlackDevils schreef:
Mooiste zou zijn dat het zweng ook een einje lager bevestigd zou zijn. Op deze manier trekt ie als het ware het lamoen naar beneden wanneer ie aantrekt en zo zal de sulky niet zo makkelijk gaan zweven en dus meer stoten. Beetje lastig om uit te leggen maar de treklijn komt zo naar beneden te liggen

BD een tweewieler hoort te zweven in de lichtogen, niet te stoten!!

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 08:36

Zo met het lamoen wat hoger ziet er al beter uit vind ik.
Ik heb dezelfde sulky en heb de zweng lager geplaatst en dat rijdt idd al beter. Verder denk ik niet dat jij hem goed in evenwicht heb liggen als je er alleen op zit. Tenminste volgens mij ben je niet veel zwaarder als mij, mijn pony is groter en ik heb wat extra gewicht erbij moeten hangen achter.

Je weet al lang dat die broek veel te groot is. Waarom hang je hem er dat nog steeds om? Je heb er echt niks aan zo, het kan alleen maar kwaad. Je heb een rem op je wagen dus gewoon weg laten die broek.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 09:47

Zweng lager maken heb ik ookal aan gedacht, heb ookal gezien dat meerdere dat idd gedaan hebben met deze kar. Misch maar me vader eens lief aankijken.

de broek ga ik er idd helemaal aflaten, hij heeft zo idd geen nut, en zit niet lekker.

Ik rij weinig met ze 2e, op de kar mede omdat hij nog zo loopt en het hem niet lekker vind.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 09:59

Einam schreef:
BlackDevils schreef:

BD een tweewieler hoort te zweven in de lichtogen, niet te stoten!!
Dat zeg ik toch ook!
Misschien beetje lastig geschreven maar door de manier waarop hij nu bevestigd is zal hij meer gaan stoten.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 10:05

Als ik hem een gaatje lager heb de lichtogen, dan hangt mijn lamone er gewoon in, Als ik hem hoger heb zoals nu, en dan ga zitten hangt me lamoen boven in de lichtogen en als ik ga rijden beweegt hij heen en weer.

Marjolein117

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:40

ik heb alle reacties eens gelezen en iedereen heeft wel gelijk, nouja...de meeste dan. Maar ik denk dat je gewoon eens een mencursus moet doen, want ik zie meer dingen die ik niet zo op de cursus heb geleerd. Of haal er eens een professional bij. Dit kan je je pony niet aan doen, om hem met al die gebreken aan de wagen en het tuig, hem toch voor een wagen te zetten.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 11:42

Eind april is de menlessen weer begonnen. Daar zijn wij ook van de partij Knipoog

zippo2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 21:02

hoi,

ik heb ook gehad dat mijn pony trok met zijn schofttuig, nu heb ik het bankje waar we op zitten iets meer naar achter gezet zodat de balans meer in evenwicht is en nu is het bij mij over.
dit was ook een tip die ik kreeg van de persoon van wie ik deze sulky heb gekocht, nl de importeur
groetjes

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 17:00

horsewisper schreef:
Afbeelding

ARME ARME pony!!! dat lamoen is veel te lag aan de voorkant. ik kan zo al voorspellen dat het enorm in zijn hals prikt als je een wending in gaat! daarnaast is het lamoen veels te krap hij kan zn lichaam zo echt niet buigen hoor! vraag me af of je uberhaupt wel door een bocht heen kan komen?!?!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 20:26

Overdrijven is ook een vak ja Knipoog

pony staat nu verder naar voren.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:34

overdrijven? als ik mijn pony's zo inspan (vooral de jonge) krijg ik hem echt niet de bocht om. ja door heel hard aan de binnenleidsel te trekken, maar dat is geen rijden meer.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 07:23

Gister hebben we les gehad, Ging overigens super Knipoog
met de rode wagen, t 1 en ander verandert.

T lessen is zowel goed voor mij al Buck Ja
de broek moet ik er wel aanlaten, maar die gaan we in snijden, en dan inkorten, en dan de juiste hoogte hangen.
Het lamoen gaan we van achtere inkorten.

en waarschijnlijk gaat dit karretje de verkoop in, en komt er de lichte kleinste marathon wagen van 80 kilo.

Afbeelding

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:09

Goed dat je nu les heb!
Ik wou dat ik hier ook ergens kon lessen.

En ik zie dat het lamoen nu wel goed aan je wagen zit, zie je wel dat dat kan.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 08:48

Ja Bloos
t past trouwens ook maar net allemaal, Ik ben t eerste meisje die er lest, en nog met de kleinste pony ook.

Ik kan zo onder alle paarden door Clown