Boomloos passen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Boomloos passen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:53

Momenteel heb ik een testzadel van Barefoot (de Cheyenne) in mijn bezit voor een weekje. Ik heb sowieso al eens op een Barefoot gereden bij een vriendin op haar paard, want mijn paard is ook nog niet ingereden. Ik vind ze helemaal geweldig!!! Een boomzadel vind ik verschrikkelijk. Ik mis dat echte contact met het paard, niets voor mij.
Heb het testzadel nu 2x opgelegd en hij zit prima bij hem. Sam reageerde er ook totaal niet op (maar hij is ook al een barebackpad en longeersingel gewend), hij is heel relaxt en wil graag nieuwe ervaringen opdoen, geloof ik. Inrijden doe ik voorlopig nog niet, maar ik ga zeker de Cheyenne aanschaffen om hem daar t.z.t. mee in te rijden.

Maar Wickedwyvern, probeer ze echt even uit op een ander paard, want het rijdt heel anders als je een boomzadel gewend bent. Ik heb altijd veel zonder zadel gereden, dus ik ben die paardenrug heel erg gewend, maar ik kan me ook voorstellen dat het voor anderen een omslag kan zijn. Succes!

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 20:38

@Nadya: Heb met rijden nog wat te leren, maar heb dan ook privé les richting centered riding. En wil ook meer zonder zadel gaan rijden de komende maanden.

Wat je vertelt over je paardje is erg herkenbaar Lachen Vind het overigens ook erg leuke foto's: een heel apart paardje!

Ik ben nog maar drie maanden bezig met mijn ventje, maar zal ook wel een halfjaar op weg zijn voordat ik erop ga rijden. Voorlopig heb ik nog zoveel te leren, náást hem op de grond Knipoog

Na alle tips ga ik in elk geval uitvoerig zadels testen!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 11:21

Wickedwyvern schreef:
@Nadya: Heb met rijden nog wat te leren, maar heb dan ook privé les richting centered riding. En wil ook meer zonder zadel gaan rijden de komende maanden.

Wat je vertelt over je paardje is erg herkenbaar Lachen Vind het overigens ook erg leuke foto's: een heel apart paardje!

Ik ben nog maar drie maanden bezig met mijn ventje, maar zal ook wel een halfjaar op weg zijn voordat ik erop ga rijden. Voorlopig heb ik nog zoveel te leren, náást hem op de grond Knipoog

Na alle tips ga ik in elk geval uitvoerig zadels testen!

Wat leuk, ik ga ook centered riding doen Haha! !! Ik heb ook les straks, hoor, want het is toch een hele andere manier van rijden, maar het spreekt me veel meer aan. En dank je wel dat je Sammy bijzonder vindt Lachen !! Hij is een superpaardje, ik ben zo gelukkig met hem!! Jij hebt helaas geen foto's in je profiel, maar hoe is jouw paard?

Ik doe nu ook veel grondwerk en ik leer ook nog steeds elke dag, hoor, samen met Sam. Ik doe ook rustig aan, dat inrijden komt allemaal nog wel. We hebben alle tijd en ik doe liever rustig aan, dan dat ik te vroeg op hem ga zitten.
Rijden kunnen we nog jaren. Succes met het grondwerk en je zoektocht naar het juiste zadel. En geniet van je paard!!! Lachen

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:26

Hoi

Bij superhorse in Breda verkopen ze wel het Randols boomloze zadel, het is wat qualiteit betrefd niet te vergelijken met een barefoot bv. Ook hebben ze een gebruikte torsion liggen het is leuk om te zien hoe verschillend die zadels zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:37

Maar daar is het verschil in prijs dan ook naar.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:59

@Wicked, ik heb de FreeForm (en ook een Tosion en een Barefoot) en het is een heel ander zadels als andere boomloze zadels. Ik vind hem heel erg als een "normale boomzadel" zitten en je hebt dan ook minder contact met je paard, meer stabiliteit.

Ik weet niet waar je woont, maar je bent welkom langs te komen en hem eventueel even te proberen.

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 18:40

@Jeddah: Thanx! Helaas zit ik in Tilburg en is het dus niet echt een optie.

@Whoopie: die in Breda heb ik inderdaad zien liggen, maar aangezien ik niks heb om het mee te vergelijken....