[AR] Pony erg tegen het bit

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: Pony erg tegen het bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 22:44

Ik denk dat marmot mijn verhaaltje en de jouwe door elkaar haalt. In mijn verhaaltje komt inderdaad veel het woord 'straffen' voor, júist omdat ik er achter ben dat dat dus averechts werkt Knipoog Ik adviseer marmot dan ook om, voor dat je een uitspraak doet, eerst even de berichtjes te lezen die er voor jou geplaatst staan Knipoog

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 22:46

Wou zeggen mijn les gever zeg altijd je bent te lief voor je paard Tong uitsteken

maar ga van weekend de tips uitvoeren

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 00:23

je zou je leidsels nog een "gat" hoger kunnen doen en je ketting wat losser.
straffen heeft geen zin, maar Te lief zijn ook niet, je moet conseqeunt zijn.
ontspan je handen zodra hij zakt. veel stapoefeningen doen, gaat dit goed, dan probeer je een drafje. als hij weer tegen het bit komt ga je niet trekken, maar sluit je je handen en neem je hem weer terug naar stap en begin je overnieuw.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 01:44

Ik weet niet hoe het nu met de TS haar probleem gaat, maar bij mij gaat het al een stukje beter. Vandaag weer voor 't eerst gereden (kan helaas alleen in 't weekend rijden ivm. studie) en tips van o.a Eline in praktijk gebracht. Ze deed het veel minder vaak, minder heftig en minder lang, misschien had ze gewoon een goede bui, maar het hielp dus wel. Morgen ook weer rijden (mooi weer voorspeld, dus weer lekker een flink stuk op pad) en even weer uitproberen. Lachen

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 21:30

viewtopic.php?f=10&t=735696

ik heb vandaag ook gereden en heb ook 2 filmpjes moet er aleen nog achter komen hoe ik die er op krijg

en zie zelf nu ok dat ik zelf erg gespanne zit maar als ik rij voelt het heel goed
hij lief vandaag stuke beter

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:37

Op de foto's loopt hij niet echt tegen de hand, maar loopt hij 'gewoon'. Echt verzet is het niet, maar hij durft ook niet echt na te geven. Ik denk dat je te hard bent in je hand, of niet genoeg ontspant (en vertrouwen geeft) als hij nageeft. Het moet voor een paard aantrekkelijk zijn om na te geven, en dat is het alleen als jij ontspant in je handen als hij dat doet. En sluit als hij weer omhoog komt. En gezien je strakke houding, denk ik dat dit het probleem is.

Hoe op te lossen? Heeeeel erg aan denken en vooral lessen. Iemand die je hiermee helpt, je moet gaan voelen wanneer je moet ontspannen en aanspannen. En dat is niet uit te leggen vanaf de pc.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:44

Vind 't best goed gaan! Volgens mij ben je er bijna, ik denk dat 't nu nog een kwestie van 'gevoel ontwikkelen' is. Houd ons op de hoogte!

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 23:00

Ik heb les en moet ook rustig opbouwen zo lang staat die er ook nog niet voor Lachen

maar vond vandaag wel beter gaan zal als ik straks thuis ben even filmpje er op zetten

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 13:23

Het filmpje lukt me niet om er op te krijgen helaas

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 14:52

Het ziet er al beter uit miriamrocky. Je zegt zelf al dat Rocky nog niet zo lang voor de wagen loopt dus het vertrouwen tussen jullie twee groeit nog steeds (als het goed is Vork ). Het zal allemaal best wel goed komen maar het duurt even, heel goed dat jullie op les zitten.. Rocky vind ik trouwens een hele leuke pony.