Hoe longeer ik?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sloetjes

Re: Hoe longeer ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:27

het maakt bij longeren niet uit of je een halster of een hoofdstel gbruikt maar als je paard erg wild is kun je het beste een halster gebruiken in geval dat hij heel erg gaat trekken.. een zweep is voor het aandrijven heel fijn maar dan moet je wel even kijken of je paard dat niet eng vind ofzo..
succes ermee

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 22:16

Nog iest! De zweep is neit voor eht slaan het is alleen om te laten zien emt de hulpen van de zweep dat je hem of haar voorwaarts wil drijven.

just_kiki

Re: longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 12:49

AndalusierX schreef:
Heej,,

Ik longeer liever met hoofdstel .. dan draai je de teugels rond en dan om zijn hoofd zodat je paard niet over de teugels kan struikelen.
Verder bestaat er ook zo'n riempje die je dan kan vastklikken aan je bit, dan hoef je niet telkens je longeerlijn te verwissele als je van hand gaat verandere ,, en ja ik longeer liever met een longeer zweep

of je haalt gewoon even de teugels eraf Verdrietig

Ik longeer altijd met hoofdstel en pessoateugel hierdoor word tie dressuur matig getraint. o en natuurlijk zweep, maar meestal luistert hij wel naar mijn stem.

Jess89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:58

Misschien kun je een keertje naar iemand kijken die aan het longeren is, in praktijk leer je het toch altijd beter Knipoog Lachen

HoofBeat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 21:57

jah bedankt allemaal Pling ik ga het inderdaat met iemand samen doen Knipoog
bedankt voor de reacties!!

_Priscilla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 11:03

met halster om en een lange sweep zoo doe ik het meestal als mijne heel braaf is doe ik het zonder zweep vooral in de zomer is en zijn ze alltijd heel braaf Haha! en uhm hoe je moet longeren je maakt het touw vast laat hem staan je loopt een stukje naar achteren en zet hem in stap en dan steeds verder tot ie in een mooi rondje loopt Haha!