[AR] pony is verhuisd, nu problemen met mennen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Re: pony is verhuisd, nu problemen met mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:19

Dan even een domme vraag misschien, maar hoe kan een shet je in godesnaam de baas worden.
Als je er bovenop springt heeft hij toch niets meer te vertellen, jeetje die beesten zijn net 1meter hoor

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:21

Ik denk ook dat het een opvoedingsprobleem is.
Je pony moet ten alletijden jouw gehoorzamen.
Mijn pittige welshpony is schaapmak maar wel kijkerig. Toch kan ik met hem door het drukste verkeer omdat hij mij gehoorzaamd en mij vertrouwd.

Als je het allemaal niet vertrouwd om voor de eerste keer een nieuwe route te rijden, neem dan iemand mee die jij vertrouwd en zo op de momenten dat je hetzelf niet vertrouwd, jou bij kan staan.
Wees concequent en laat weten dat je de baas bent.

Succes!

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 13:27

bedankt voor je reactie ibalia!

Ik heb dus ook een pittige welspony. Ik kon vroeger overal naartoe, ook door het drukste verkeer. Blijkbaar was ik toen veel stenger en was er geen excuus. Nu denk ik dat het aan de verhuizing ligt, daar trap ik dan nu niet meer in Haha!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:34

Je pony maakt gebruik van jou onzekerheid en jij vind dat best omdat jij denkt dat dit te wijten is aan de verhuizing. Dat laatste is onzin. Tuurlijk zal de pony een keertje anders opkijken van de omgeving maar daar moet jij niet op ingaan.
De angst zit hem vooral tussen jou oren. Jij denkt hij vind het eng en dat voelt de pony aan en reageert daardoor ook anders.
Eerst zelf een knop omzetten, en dan gewoon uit mennen gaan samen met iemand erbij. Laat anders eerst weer iemand meelopen met een longeerlijn aan je pony.
Een tweewieler is leuk om het scharen te voorkomen, maar wil je weer niet achter een pony die steigert hangen.

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:45

Echwel, jij onderschat shetlanders.

Diesel, indd, zorg dat je zelf stevig in je schoenen staat en zeker bent van je zaak, dan kan je dat ook overbrengen naar je pony.
Als jij er al onzeker achter gaat zitten is het inderdaad vragen om problemen.

Waarom vind je trouwens je concourswagen niet geschikt voor in de bak? (interesse Knipoog )

noeki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:00

IvoIce schreef:

Nee hoor, jij kent Echwel gewoon niet Haha!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:13

IvoIce schreef:

Diesel, indd, zorg dat je zelf stevig in je schoenen staat en zeker bent van je zaak, dan kan je dat ook overbrengen naar je pony.
Als jij er al onzeker achter gaat zitten is het inderdaad vragen om problemen.

Waarom vind je trouwens je concourswagen niet geschikt voor in de bak? (interesse Knipoog )

Mijn kinderen hebben shetlanders gehad, totdat ze oud genoeg waren om over te stappen.Ik heb er zelfs nog steeds een en ik weet echwel wat ze wel of niet kunnen.
Ooit zo een onopgevoede van een kennis op het erf gehad, die zich niet wilde laten beslaan.
Gewoon beest op zijn rug gelegd, man erbovenop gaan zitten en het pootje in de lucht gehouden.
Hoezo ik onderschat ze.

Djaikha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:34

@diesel_: Paarden zijn kuddedieren. Ze hebben behoefte aan een leider. Jij en je paard zijn samen een kudde van twee dieren. Zo ziet je paard dat. Als jij je onzeker gedraagd, kan je paard niet op je vertrouwen als leider en aangezien jullie maar met zn tweeen zijn, neemt je paard het leiderschap over. Hij zal dus heel goed overal op gaan letten om eventuele gevaren alvast uit de weg te gaan.

Als je jezelf wat meer vertrouwen kunt geven en dat ook doorgeeft aan je paard (door je algehele omgang met het paard) dan denk ik dat veel, al niet alle, problemen die je hebt opgelost zijn.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:18

IvoIce schreef:

Shetlanders zijn inderdaad dominante rotzakken soms.
Maar echtwel is de overtreffen trap... Haha! Haha!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:26

BlackDevils schreef:

Clown Clown
Ik spring er gewoon bovenop..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:07

Echwel schreef:
BlackDevils schreef:

Clown Clown
Ik spring er gewoon bovenop..

Haha, en zo hoort het. Ze zijn tot veel in staat, maar hebben zich gewoon te gedragen. Lukt niet en kan niet gaat er bij mij niet in (heb op het moment 7 van die monsters staan en wil niets anders meer Knipoog ).