Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
stef schreef:is maar 1 pagina?
ardo_iggy schreef:stef schreef:met in en uitspannen zet ik dr gewoon aan de muur, ruimte zat om de wagen erachter te knopen en weg te draaien.
Alleen mennen doe ik alleen achter op het land, niet op de weg
Dan neem ik aan dat het niet een jonge pony is die voor het eerst voor de wagen staat.
Paulusjuh schreef:Oeps sorry ik heb het hier niet over de TS maar over Rommulus, mijn excuses
stef schreef:Dan neem ik aan dat het niet een jonge pony is die voor het eerst voor de wagen staat.
Citaat:Euhm, nee, maar dat is ze ook wel geweest (en ik was 16 en naief, en deed dat wel even)
rommulus schreef:toch vreemd dat mensen va de andere kant computer mij inschatten alsof ik een schop onder mijn kont moet hebben
ik ben geen ts en vraag niet voor niets om tips
en ter info het dier weet alles tot de kar er daad werkelijk achter gaat en ja alles alleen gedaan
en nee er is niemand die kan helpen
en hoogersmilde ligt vlakbij assen dus vrees dat dat te ver weg ligt
ardo_iggy schreef:En dan zien we vanzelf het topic voorbij komen.
Help het ging fout en nu is alles stuk.
Aline4 schreef:Hoihoi, Ik rij heel veel alleen en meestal tweespan maar mijn ponies doen dan ook alles voor me. Ik heb er overigens wel eentje waarmee ik niet alleen ga, nooit. Het hangt er bij mij dus vanaf welke pony of ponies ik meeneem...
Meer dan twee gaat uiteraard ook niet in mijn eentje. Dan heb ik toch minstens 1 paar extra handen nodig.
De eerste paar keer aanspannen doe ik zeker niet alleen. Dan zijn we in de regel met zijn tweeen of drieen en de pony moet zich echt nadrukkelijk bewezen hebben voordat ik er over denk om er met die bewuste pony alleen op uit ga. Voor het eerst voor de sleep (de eerste paar keer) gaat ook met hulp. Ik zie ook echt niet hoe je dit veilig in je eentje zou kunnen doen. Begin ik dus ook zeker niet aan.
Ik heb er dit jaar weer eeneigen gefokte te beleren en volgend jaar ook dus we hebben er weer zin in. Als ik geen hulp zou kunnen krijgen dan beleven er maar twee mogelijkheden over: Of een pak geld neerleggen voor een professionele figuur of dus inderdaad niet aanspannen...
Kijk: dit kan dus met mijn ponies ook en...
... hopelijk aan het eind van de zomer vierspan met mijn eigen ponies.
Sorry hoor, moest even![]()
![]()
![]()
Lotte29 schreef:Ik vind het allemaal wat kort door de bocht om te zeggen, doe het niet alleen, veel succes met verpesten! Tjonge jonge iemand vraagt om tips. Niet om opgelegd te krijgen hoe het niet moet. Ze zou het best alleen kunnen proberen. Ga eerst gewoon in het tuig kilometers lopen en kijk hoe het gaat. Als dat goed gaat en paard blijft rustig ook met verkeer, kun je er toch de kar achter hangen en in de bak rijden? Tja, ze schrijft zelf ik heb op alle mogelijke manieren geprobeerd hulp te zoeken, zelfs betaald. Nou geef het dan een kans en probeer het, ik ga er vanuit dat je de lichaamstaal van een paard kent, lees die goed, let daar op en ga rustig aan aan de slag. En je kunt na elke stap weer tips vragen, dan kunnen we je op papier misschien een beetje verder helpen zonder te veroordelen....succes!
rommulus schreef:kijk aan wat Aline4, simy_horse, xjildou, Napie en Lotte29 zeggen daar zou iemand nog wat aan hebben niet aan dat gezemel
verder ga ik daar ook geen woorden meer vuil maken