xElienx schreef:dus heb ik hoefschoentjes in rijsen aan laten meten. voor dat moment was het even de enige oplossing, maar acheraf heb ik er spijt van. ik vind het totaal niet fijn rijden. ik ben me alleen maar op die schoenen aan het concentreren, want als ze even flink wegtrekken, vliegen ze in het rond., hoe strak ik ze ook vast maak. daarnaast loopt floortje er helemaal niet fijn op. ze gaat heel zwaar vanuit haar schouders lopen, wat veel energie kost. een ander nadeel van deze schoenen is dat de sluiting bestaat uit een staaldraadje met een skisluiting. als zo'n sluiting los schiet, schiet het draad meteen de andere kant op. vorig jaar overkwam me dit tijden het wegtraject in een wedstrijd. het had me bijna een D'tje opgeleverd, omdat die draad binnen een paar passen de kootholte van de andere voorvoet kapot had geslagen. sinds die tijd rijd ik zo veel mogelijk zonder. in het begin kleine stukjes op de weg, tegenwoordig kan ik al hele afstanden op het asvalt afleggen, omdat de hoeven steeds harder worden. volgens mij is het voor de pony zelf ook veel fijner en natuurlijk voor je bankrekening.
Ik heb juist wel hele goede ervaringen met de schoenen van Smit!
Mijn pony loopt er prima op en heeft er totaal geen last van!!
Ook verliezen is niet aan de orde, galoppeer rustig door plassen etc.
Een goede investering