[AR] Mendurance Vaassen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ceciel92

Re: Mendurance Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:46

haha Clown Ja dat weet ik Lachen en ik snap het ook wel, jullie hebben ook wel gelijk. Ik vroeg hier alleen wat advies Lachen

Maar is het ook niet te halen als ik hem goed train, vind het jammer..

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:18

Als ik jouw was zou ik eerst thuis eens wat verder gaan oefenen dan 1,5 uur rijden. Je ziet snel genoeg of je pony het aan kan of niet.
Maar eerlijk gezegd lijkt het me niet erg eerlijk tov. van je pony en verstandig om met zo een kleintje hieraan mee te doen. Onderschat de zwaarte van zo een wedstrijd niet.

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:21

Oke! dankje Ja Ik ga eerst is kijken wat die aankan, en dan neem ik een beslissing! Knipoog

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:01

Wij gaan starten in Onstwedde eind juni
Die is 29 kilometer en niet veel mul zand daar in de omgeving

Volgens het reglement moeten er dus twee grooms mee op een dubbelspan. Ik heb geinformeerd bij het DER en dit wordt gewijzigd naar 1 groom.

Met een enkelspan shet zou ik niet meedoen.

De gemiddelde snelheid ligt in de kennismakingsklasse trouwens op 13 kilometer per uur. Dat red mijn tweespan trouwens prima. Eerst maar wel weer even op conditie komen

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:18

lijkt me heel leuk om daar aan mee te doen. eens kijken of dat gaat lukken....

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:07

OK dit lijkt mij ook wel leuk om een keer te doen en mijn pony van 125,9 moet het zat kunnen

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 09:44

Ik zou eigenlijk ook wel graag mee willen doen.. Op een standaard zondagmiddag ga ik nl. al ongeveer 25 kilometer rijden.. En dan heeft hij nog zat energie over om nog verder te lopen..

Met Pasen wordt hier ook altijd zo'n rit georganiseerd en die is ongeveer 32 kilometer.. Daar rijd ik meestal nog aangespannen naartoe ook..

Als je meedoet zou het dan verstandig zijn om je eigen hartslagmeter aan te schaffen? Om daarvoor thuis mee te oefenen ofzo? En te kijken of hij voldoende op hartslag blijft?

Peelrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 15:04

De paden zijn in Vaassen behoorlijk stevig, dus de mulheid valt mee. Er zit zeker geen diep zand in.
Een hartslagmeter is leuk, maar niet perse nodig, je kunt ook een fonendoscoop gebruiken om te kijken hoe snel de hartslag zakt als het paard stil staat of gewoon met je vingers voelen.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:29

Lieve Everest, denk alsjeblieft 3 keer na voor je start. Zo'n mendurance is echt niet niks en je hebt je wel te houden aan een bepaald tempo. Ik vrees dat de pootjes van je pony echt te kort zijn voor deze paden in combinatie met deze afstand.
Enkelspan shet is bijv. ook gewoon te weinig pk voor een marathon, vandaar mijn twijfels over het welzijn van je pony.

Een hartslagmeter is erg prijzig. Je kan inderdaad ook gewoon met een stetoscoop luisteren.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:33

Everest heeft een Fell pony
Jesperlover heeft een shet

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:15

Grapje, ik bedoelde dus Jesperlover Knipoog

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:56

Hahahahaha... Ik dacht al even bij mezelf... want zo kort zijn de pootjes van mijn pony toch niet.. Tong uitsteken