[AR] Passoa tuigje maken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 16:31

Inderdaad! Deze dingen zijn gewoon zo belachelijk duur! En ik ben echt zo iemand die dat een poosje leuk vind voor 1 keer in de weer oid en daar ga ik echt geen 40 euro voor zo'n dom tuigjes uitgeven!!
Vandaag voor het eerst gelongeerd met alles erop en eraan (bontje dus Tong uitsteken) en vond het heel fijn werken. Pinky ook Lachen
Linda heeft foto's gemaakt dus dadelijk even kijken of ze leuk zijn en dan krijgen jullie ze wel te zien Cool

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 17:59

Afbeelding
Nog even een voorbeeld van Pinky in het passoatuigje Lachen Vrij los ingezet

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 20:59

pinky ik ben je errug dankbaar *LOL*

gr. joycje

Annemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 22:11

duidelijke uitleg kim ;)
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 11-02-22 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 23:21

Dank je voor de toevoeing van de geweldige gate met tuigje Haha!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 09:01

toch voorzichtig zijn met dat touw achter de kont hoor! Heb met iwaldo ook eens een schuurplek gehad wat een ontsteking is geworden door een touwbijzet!

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 09:35

Heb ik nog één vraagje (ga zo spullen inslaan..)..
Waar koop je die katrolletjes? Gewoon bij de doe-het-zelf?

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-02 11:36

Laura schreef:
toch voorzichtig zijn met dat touw achter de kont hoor! Heb met iwaldo ook eens een schuurplek gehad wat een ontsteking is geworden door een touwbijzet!

Dat is wel een goede tip, maar dat geld voor alles uiteraard. Ik heb 1 keer zonder bontje gelongeerd en toen zag ik zelfs geen haar verschuivingen. Nu heb ik het ook 1 keer met bontje gedaan en con apsolute niets ontdekken.
Ik longeer ook maar 15 minuten, misschien als het langer is dat het wel kan gebeuren.
Blijf altijd goed op je paard letten!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-02 11:37

NaVy! schreef:
Heb ik nog één vraagje (ga zo spullen inslaan..)..
Waar koop je die katrolletjes? Gewoon bij de doe-het-zelf?

Ik heb nog geen catrolletjes (ik krijg ze binnekort van Inge voor me verjaardag want die vond dat ik nu zo goed op weg was dat het helemaal echt moest worden Haha!) maar ik had ergens gelezen in een scheepsvaart winkel? Misschien ook wel gewoon bij de doe het zelf shop, geen idee...

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 12:11

Dank je.. Ga nu op weg, laat wel horen of ik het allemaal heb kunnen vinden..

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 12:54

Nou, het is gelukt hoor. Die mannen zullen wel hebben gedacht 'wat komt dat trutje hier doen?', maar goed.. Ik kon namelijk om te beginnen al geen touw vinden.. Was ik dus al drie keer langs gelopen Bloos Toen geen catrolletjes..
Maar ik ben geslaagd.. Gewoon, bij de doe-het-zelf. 10 meter touw van 6 mm dik (wit touw, van hetzelfde spul als ik mijn NHhalster heb), 3 musketons (ik weet nog niet zeker of ik aan het uiteinde ook musketons doe, maar ik heb er toevallig toch nog 2 liggen..) en 2 catrolletjes.. Ik was bij elkaar 13,73 kwijt. Ik moet het bontje dus nog kopen, maar even op morgen wachten, dan is er markt Lachen Desnoods gebruik ik zolang mijn singelbontje. Straks nog even een longeersingel halen (voorheen leende ik altijd, of gebruikte ik mijn zadel Lachen ), en dan zijn we er klaar voor.

Vroeg me alleen af hoe ik die catrolletjes aan de musketons krijg? Het zijn namelijk beide gesloten ringen, dus zal ik met een extra ring of iets dergelijks aan de gang moeten?

Groetjes

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 13:30

Pinky_girl"]
[quote="NaVy! schreef:
Dank je Kim (... ook ik was een van die irritandjes die je PBde..)!! Morgen op zoek naar touw en een bontje..
Alleen heb ik me altijd afgevraagd hoe het bontje met touw op die plek blijft.. Het lijkt mij dat het naar boven kruipt.. Of zie ik dit verkeerd Haha! (Ach.. ben blond, of in elk geval WAS, voor de kapper er met haar rode/bruine verf in ging knoeien...).

Groetjes

Irritant was je niet, het is wel irritant als je 100 keer moet gaan bedenken hoe je het het duidelijkste uitlegd en zo'n heel verhaal moet typen Haha!
Een bontje kun je het beste op de markt kopen. Ik had een halve meter (bij 1,5 m standaard maat) voor 5 euro. Zoveel heb je eigenlijk niet nodig, maar ze wilde me niet minder verkopen Tong uitsteken
Het bontje met touw blijft niet precies op zijn plaats. Het 'schommelt' wat heen en weer maar door de 'inham' bij de achterbenen blijft het touwtje mooi op zijn plaats. Zorg wel dat het touw niet al te los is want dan kan het onder de knieen komen en dat is wel irritant.

[Iritant is met een t Tong uitsteken]
[/quote]

haal je die dan bij een stoffen verkoper ofzo. heb ze nooit gezien op de markt

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-02 13:37

NaVy! schreef:
Nou, het is gelukt hoor. Die mannen zullen wel hebben gedacht 'wat komt dat trutje hier doen?', maar goed.. Ik kon namelijk om te beginnen al geen touw vinden.. Was ik dus al drie keer langs gelopen Bloos Toen geen catrolletjes..
Maar ik ben geslaagd.. Gewoon, bij de doe-het-zelf. 10 meter touw van 6 mm dik (wit touw, van hetzelfde spul als ik mijn NHhalster heb), 3 musketons (ik weet nog niet zeker of ik aan het uiteinde ook musketons doe, maar ik heb er toevallig toch nog 2 liggen..) en 2 catrolletjes.. Ik was bij elkaar 13,73 kwijt. Ik moet het bontje dus nog kopen, maar even op morgen wachten, dan is er markt Lachen Desnoods gebruik ik zolang mijn singelbontje. Straks nog even een longeersingel halen (voorheen leende ik altijd, of gebruikte ik mijn zadel Lachen ), en dan zijn we er klaar voor.

Vroeg me alleen af hoe ik die catrolletjes aan de musketons krijg? Het zijn namelijk beide gesloten ringen, dus zal ik met een extra ring of iets dergelijks aan de gang moeten?

Groetjes

Hihi wat leuk! Helemaal in de ban van het Pessoa tuigje Haha!
Je kunt ook best een keer zonder bontje longeren hoor. Heb ik vorige week ook gedaan en er zat geen haartje verkeerd. Liever niet te vaak natuurlijk want echt lekker zal het niet zitten Tong uitsteken

Ik heb zelf nog een catrolletjes. Ga dadelijk wel even kijken. Misschien hebben de mensen die wel catrolletjes hebben hier een tip voor??

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 13:37

NaVy! schreef:

Groetjes

bij wat voor doe het zelf zaak ben jij geweest en wat was je kwijt voor dat touw?

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-02 13:38

Phoenixforever: Bedoel je het bontje??? Dat is gewoon een stuk stof van bont idee. Hebben ze op de markt vast wel. Gewoon zo'n kraam met van allerlei stoffen. Succes!

Annemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 13:50

Bij mij op de markt hadden ze het ook, ik heb dus net een stuk gekocht ;)
Binnekort dus foto's met passoa tuig en bontje :D
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 11-02-22 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 14:03

Laura schreef:
Afbeelding

Pinky's systeem is leuk bedacht maar is meer een losdradig systeem dan een pessoateugel. Het fijne van de pessoateugel is dat je hem aan alle kanten kan verstellen terwijl het omzit. Je hoeft niks te knopen en kan de hele teugel zo losklikken.

Op deze foto gaat het touw toch niet onder de buik door???
Ik ga het ook proberen maar eerst even zeker weten dat ik het goed ga doen!

Annemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 16:56

ducotjuh schreef:

Op deze foto gaat het touw toch niet onder de buik door???
Ik ga het ook proberen maar eerst even zeker weten dat ik het goed ga doen!

idd, maar je kan een passoa tuig in verschillende standen zetten. in de divoza gids staat dat uitgelegt. Maar volgens mij kan je het best beginnen met het touw tussen de benen door (maar dat weet ik niet zeker).

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 17:13

Inderdaad, het schijnt dat je dan het minst belast, dus spierpijnen endergelijke voorkomt.

Op de site die Laura gaf staat dat je inderdaad het beste in die positie kan beginnen (om de spieren rustigaan op te bouwen en te laten wennen aan de arbeid), en eerst ook alleen in draf. Gaat dit goed, kan er ook naar de galop overgegaan worden, en als ook dit goed gaat kan er naar een volgende positie toegewerkt worden.. (de positie op de foto is geloof ik de 3e..).

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 17:18

Wat ik precies voor touw kwijt was weet ik niet, had geen bonnetje Haha! 13,73 in elk geval, en de musketons waren 1,95 per stuk (= 5,85 in totaal). En de catrolletjes 2,95 (=5,90). Samen dus 11,75 en voor het touw dus maar een kleine 2 Euro. Hij had me wel een meter gematst ofzo zei ´ie. En, gewoon bij een klein doe-het-zelfje hier op het winkelcentrumpje. Meyer heten ze geloof ik.

En in de ban ben ik zeker Lachen Meteen een longeersingel erbij (wou een goedkope linnen, maar heb nu een wat duurdere en luxere linnen met wat meer ringen) en alles op maat gemaakt.. Straks even alles netjes vastbranden en de musketons en catrolletjes (.. als ik het eenmaal snap ..) goed vastzetten.. En dan morgen aan het werk Knipoog

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-02 17:48

Ben je lekker afgezet met de musketons Navy! Hier waren ze 75 cent per stuk
alleen wij hadden geen catrolletjes *LOL*

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 17:51

ik schaam je eigenlijk dood maar ik moet het toch maar vragen: Haha!

wat is een catrolletje en hoe ziet dat er uit

sorry ik weet het echt niet Bloos

Annemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 17:57

samantha5 schreef:
ik schaam je eigenlijk dood maar ik moet het toch maar vragen: Haha!

wat is een catrolletje en hoe ziet dat er uit

sorry ik weet het echt niet Bloos

op de bovenste tekening zie je links een musketon en rechts een katrolletje
Afbeelding

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 18:19

o zo'n ding nu weet ik het dankje wel

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 19:30

Nog bedankt Kim en Annemieke! Een duidelijke uitleg met een duidelijke werktekening (stond ik daar in die zaak te klunzen met die uitgeprinte blaadjes Haha! ).

Ik dacht juist dat ze wel mee vielen, herinner me dat ze in de Divoza voor meer werden verkocht (maar kan het ook fout hebben). Ach ja, ik ben in elk geval goedkoop uitgeweest met m´n touw (of was dat bij jou ook goedkoper?)..

Ik ben er alleen nog niet achter hoe ik die catrollen nou aan mijn musketon krijg..