Ik weet niet wie het uiteindelijk bedacht heeft misschien klaus ferdinand hempfling wel.Je kunt je gedragen als een prooidier en niet als roofdier daar draait alles om ook al zitten onze ogen niet aan de zijkant!En doe niet alsof ik dat niet weet want ik zeg net dat ik zijn boek heb gelezen en meerdere.
In geval van gevaar gaan ze eerst vluchten, en gaan pas in de aanval als ze echt in het nauw komen.
En als een mens door het bos loopt en opeens rent er een tijger op hem af, doet hij dan iets anders? Ik vind mezelf heel stoer hoor, maar als er een tijger op me af rent is mijn eerste reactie toch: wegwezen. Een krokodil heeft zijn ogen ook aan de zijkant, de hamerhaai ook, zijn zij daarom prooidieren?
Het prooidier - roofdier is wel achterhaald ja. Wat voor ons mensen belangrijk is om te weten en bewust van te zijn, is dat we ons niet als een 'roofdier' gedragen ten opzichte van het paard. Ieder aspect van onze lichaamstaal speelt daar een rol in.
Wat is belangrijk voor een paard, war let het paard op en wat beinvloedt gedrag van een paard. Alles kun je vragen, een dier wil je gerust antwoorden, alleen is het soms wat complex HOE je de vraag stelt. Gelukkig zijn paaren net zo snel beledigd en vergeven ze ons....om daarna weer opnieuw te starten. Kunnen we wat van leren denk ik vaak, dan sta ik vooraan bij dat stukje leren want vergeven vind ik moeilijker dan mijn paard. Ook al weet ik dat IK daarover nadenk, en mijn paarden niet.