skessa schreef:Simone, zou je het zadel eens willen meten?
ben ook erg benieuwd hoelang het is!
Heb er gister eens naar gekeken, gewoon 18 inch volgens mij...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
skessa schreef:Simone, zou je het zadel eens willen meten?
ben ook erg benieuwd hoelang het is!

*Roos* schreef:Ik gaf laatst iemand les met een SB gangenpaarden zadel. Na afloop haalde ze het zadel eraf en ik was heel erg onder de indruk van het zadel. De ruggengraat was geheel vrij gebleven. Dat was heel goed te zien. Er was zeker 5 cm ruimte om de ruggengraat vrij te houden. Bij mn barefoot is dat maar zo'n 2,5 cm.
ik heb een testzadel aangevraagd, nadat ik dit zadel zag.
whoopie schreef:@Roos fijn dat je dit even post, want bij een boomlooszadel is dit zeer belangrijk.
Reed je klant zonder dekje met inlage?
Heb je nog kunnen kijken hoe de druk zich verder op de rug verdeelde, met name of er veel druk was onder de plaats van de beugelophanging. Dat is mi nml het tweede punt wat veel aandacht verdient bij boomloze zadels.
Wel leuk die positieve verhalen ik wordt steeds ongeduldiger.![]()
O ja nog een vraag kon de ruiter mooi recht zitten omdat de beugelriemen vrij ver naar voren lijken te liggen??
Heleboel vragen alweer....bedankt!!

, de foto is uit een verkeerde hoek genomen
) 
skessa schreef:als het goed is krijg ik hem nog steeds als testzadel, ik sta al weken bovenaan (niet de schuld van singlefooter overigens).
Maar wanneer inderdaad de beugelophanging zover naar voren zit en in de toekomst niet wordt verplaatst is het voor mij ook geen geschikt zadel, hoe mooi en fijn hij verder ook is.
Even ter vergelijking mijn huidige boomloze zadel, de Sensation. Daar kan ik zelf de beugelriemophanging verplaatsen en ik heb hem nu hier: