[AR] Welke kant moet Groom hangen in een bocht?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: Welke kant moet Groom hangen in een bocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 20:36

BlackDevils schreef:
Nou, dat omhoog komen van de kar kun je beter niet uitproberen..... Knipoog Haha!
Wat is dat nu voor tip sjonniej???

Ik denk niet dat sjonniej het 'echte omhoogkomen' bedoelde; als ik dit zou oefenen, zou ik eerst in stap een bocht maken, dan in draf, en in galop gewoon met de hoefslag mee. de kar komt dan niet omhoog, maar toch kan mijn groom in wording dan wel voelen wat er met het gewicht gebeurd.

En bovendien; ik ben slim en verstandig genoeg hoor, om zulke tips op een verantwoorde en verstandige manier toe te passen... natuurlijk zal ik zorgen dat de kar niet écht omhoog gaat, en ik denk ook niet dat sjonniej dit op zo'n manier bedoelde.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:42

Sjonniej ziet ze nou eenmaal graag vliegen..
Wat is er mooier dan een mooie lentedag en rondvliegende groompjes Haha! Haha! Haha!

Je hebt ze in soorten en maten.

Maar ikzelf ga altijd voor ietwat veiliger rijden, hou niet zo van 2 wielen die van de grond komen Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 21:03

Echwel schreef:
Sjonniej ziet ze nou eenmaal graag vliegen..
Wat is er mooier dan een mooie lentedag en rondvliegende groompjes Haha! Haha! Haha!

Je hebt ze in soorten en maten.

Maar ikzelf ga altijd voor ietwat veiliger rijden, hou niet zo van 2 wielen die van de grond komen Knipoog

Ghehe, nee ik ook niet zo Clown maar je kunt wel bijv. in stap of draf je groom éérst laten voelen hoe het zit met het gewicht van de kar, kijk dat vind ik op zich wel een bruikbare tip....

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 19:08

Oh oliebol, ik was er inderdaad vergeten bij te zetten dat ik wilde weten wanneer je ging oefenen. Zodat ik foto's kan maken van vliegende grooms Tong uitsteken

Maar als je gewoon in draf door je bocht gaat, dan voel je ook de werking van je wagen. Al is het alleen maar door je eigen gewicht wat naar buiten wordt 'geduwt'.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 19:42

Sjonniej schreef:
Oh oliebol, ik was er inderdaad vergeten bij te zetten dat ik wilde weten wanneer je ging oefenen. Zodat ik foto's kan maken van vliegende grooms Tong uitsteken

Maar als je gewoon in draf door je bocht gaat, dan voel je ook de werking van je wagen. Al is het alleen maar door je eigen gewicht wat naar buiten wordt 'geduwt'.

Ghehe, nou, 'vliegende grooms' waren er niet hoor Lachen

Vandaag eventjes een paar kegeltjes met balletjes opgezet in een binnenbak die ik voor deze gelegenheid eventjes heb kunnen 'reserveren' Lachen. Groom was van mening dat ze naar búiten moest hangen, maar al snel had ze die mening snel verruild voor 'naar binnen hangen' Lachen:P

Ging super goed, en zelfs mijn groom heeft Otje nog eventjes in draf door de kegeltjes gereden (geen menner, neemt af en toe eens leidsels van mij over) en Otje deed het super, reageerde weer goed op stem en op súperlichte hulpen. Lekker aanmoedigen, oortjes naarvoren, soms werd ze zelfs té enthousiast Lachen

Normaal gesproken rijd ik wel vaker kegeltjes, maar dan gewoon zonder groom in een drafje en niet zo scherp gezet, doe ik meestal in het weiland (maarja, nat weiland he) Knipoog

Mensen, bedankt voor de tips; v/d week even tuig oppoetsen, Otje in de was zetten, nog eventjes paar ritjes maken, en we zijn helemaal klaar voor ons 'wedstrijd' debuut Haha!

Foto's, filmpjes e.d zullen zeker gaan volgen Knipoog