manege naturals?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: manege naturals?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:15

Ik ken hier in de buurt twee maneges met pensionboxen van hooguit 2 x 2,5. Staan helemaal vol Scheve mond

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:22

Pellie schreef:
dit is misschien wel de volgende gat in de markt Ja een Natural Manege!!

Ik weet niet of ze voor jullie onder de naturals valt: maar paardvriendelijk is het denk ik wel: de rijschool van Anne Muller (bekend van Basis rijkunst - Wat beweegt de ruiter) http://www.akasha-rijkunst.nl/MEDIA.html

Kinke schreef:
Chucky, ik ken wel iemand in Mensingeweer die NH en rijden combineert..
Oh, en dan moet ik nog even m'n frustratie kwijt...sorry sorry
Zaterdag was ik met iemand mee naar een wedstrijd, het was bij een manege aan de rand van Groningen. Ik heb nog nooit zo iets triests gezien, er waren nieuwe stallen met de afmetingen van stands...de pony's die erin stonden konden zich met moeite omdraaien! De stallen van de paarden waren volgens mij nog kleiner dan 3 x 3 Boos! Het verschil met stands was dus dat ze niet aan een touwtje vast stonden...grrrrr

Volgens mij is dat dezelfde als waar ik laatst nog even ben gaan kijken: om te huilen zo klein zijn die "boxen". Voor de pony's dan, die voor de paarden zijn groter, ook in verhouding. Maarja al zijn de tralies van goud, het blijven tralies...

chuky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 15:50

welke manege was dat dan?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 16:04

Helaas ken ik ook zat van die stallingen en foute maneges Boos!
En heb ook verzorgpaarden gehad waar ik als natural amper iets mee kon.
Daarom heb ik ook een jaar geleden mijn paard gekocht, omdat ik genoeg had van al die traditionele dingen en zelf mijn weg wil vinden met mijn eigen paard. En het bevalt me PRIMA!!!!
Ik ben zeker een voorstander van natural maneges. Kinderen (en volwassenen) leren dan eindelijk meer over de natuur van een paard en hoe je paardvriendelijk met een paard om kan gaan. Dat mis ik nu bij een hoop van die manegeruitertjes. Die denken alles te weten, maar staan raar te kijken als ik mijn paard los werk of met een touwhalstertje ga wandelen.

Mijn eigen dochtertje gaat alles gewoon van mij en mijn NH-instructrices leren. Die gaat niet naar een 'gewone' manege, wat mij betreft.

En TS; lees lekker veel boeken over NH (je hebt zoveel kanten, die je op kan), ga naar demonstraties of volg cursussen en misschien kun je een verzorgpaard zoeken, waar je zelf mee oefenen? En in de toekomst koop je gewoon je eigen paardje. Haha! Knipoog
Net als ik uiteindelijk heb gedaan.....

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 17:58

Ik was gisteren op de manege, had paardrijles. Ik zat op een pony waar ik al wat eerder grondwerk mee had gedaan, waardoor ze dus haar plaats al kende. Toen na de les ging ik dus weer naar stal, en de pony trekt zich ineens niets meer van mij aan (terwijl ik net nog had geoefend) en loopt mij bijna omver. Ik laat haar altijd achteruit gaan met mijn zweepje, dus ook deze keer. Nu wel iets harder dan normaal (je kon het nog lang geen slaan noemen) want ze gaf me ook nog een kopstoot. Dus ik dat gedaan, staat er een meter verder een moeder van een pennymeisje te kijken alsof ik de pony helemaal mishandel.. Ik dus toen haar gezicht zag gelijk even heel snel een beetje uitleg gegeven over dat ik de pony echt niet mishandelde enzo. Die uitleg kwam vanzelf, maar voortaan geef ik gewoon geen uitleg meer, heeft toch geen zin.

(ik dacht: is wel toepasselijk in dit topic Knipoog )

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 18:07

Zouw te tof voor woorden zijn zeg een natural manege! maar dan wel in Den Haag of nabije omgeving haha:)

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:16

Ik ben er ook in geinteresseerd, maar heb helaas geen eigen of verzorgpaard. Lees er ook vaak boeken over. En ik ben al wel een keer naar een clinic geweest, dat was echt mooi om te zien. Op het laatst galopeerde die vrouw zonder teugels of zadel door de bak, helemaal haar paard onder controle. Maar helaas is dit op de manege niet makkelijk toepasbaar.. Boos!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 00:12

Ik geloof dat mijn vriendin (I) wel een redelijke "natural" manege heeft.
Ze heeft een grote HIT-aktief stal, verder openstallen voor 2 of 4 paarden en 6 boxen voor de mensen die hardleers zijn en hun paard persé ( soms alleen ´s nachts, soms ook meer Lips are sealed ) in een box willen hebben.

Vroegâh stonden wij op een manege bij ons in de buurt. Dat was een echte wedstrijdstal, waar de paarden eigenlijk niet naar buiten kwamen, behalve als ze gereden werden Verdrietig . (Ja, je kon ze wel zelf buiten/weer binnen zetten, maar behalve I. en ik, deed dat verder niemand Lips are sealed )
Onze stalbezitter (A) nam ons nooit zo serieus, want wij reden geen wedstrijden én wij wilden onze paarden zo veel mogelijk buiten hebben.
Daarbij hielden wij ons ook nog eens bezig met onnutte zaken als grondwerk en dominantie training (mijn vriendin had een levensgevaarlijk paard, die niet veel anders deed als bijten en trappen Scheve mond ) ...
Vooral om het feit dat de paarden nauwelijks buiten kwamen én omdat we de drukte op zo´n grote stal niet meer prettig vonden, zijn we toen op zoek gegaan naar een kleine zelfverzorgerstal.

We zijn nu 8 jaar verder. Ik ben verhuisd en heb mijn paarden nu thuis staan en I. heeft dus een manege overgenomen.
Veel van A. zijn lesklanten én zijn pensionsklanten, zijn naar I. gegaan Lachen ! (De mensen zien nu blijkbaar toch wel in, dat het zeker anders kan Knipoog .)
Het allermooiste was toch wel, dat A. vorig jaar "toevallig" bij mijn vrienin langs kwam Pling .
Zijn woorden: "Tja, ik heb gehoord dat je de stal van L. overgenomen hebt en dat je het een-en-ander veranderd hebt. Ik was wel benieuwd naar dat fun-park (de HIT-aktiefstal) van jouw!" Huilen van het lachen
Hij probeerde het een beetje belachelijk te maken Knipoog , maar wij vonden dat ´ie eigenlijk wel gelijk had: de aktiefstal én de openstallen zijn natuurlijk toch wel fun voor de paarden Lachen .

Er is bij A. trouwens wel wat veranderd sinds I. een (concurerende) manege geopend heeft: A. biedt nu ook paddock- en weide gang aan Knipoog .

AstraGirlieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:58

Spirithorses in Vroenhoven, vlakbij Maastricht, ik doe er nu stage, en ze zijn wel echte naturals!

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:55

mystery1980 schreef:
in oostvoorne zat er een, maar die is weer weg geloof ik, ondersteund door emiel voest.

bedoel je Annemarie Schaar?
ik heb les van haar met mijn pony, ze woont nu in Drenthe en heeft een soort van freestylestal opgericht samen met haar vriendin, zie: www.noordbrink.nl
Ze komt nu om de 2 weken naar zuid-holland toe om mij en andere personen les te geven, echt een supervrouw met een hart voor paarden! OK dan!