Toch weer tips gevraagd voor dit probleem..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Faux

Re: Toch weer tips gevraagd voor dit probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 14:05

"vroeger" is op een manege. Nu staan ze aan huis. Ook hier is het nog een tijdje goedgegaan en daarna ineens niet meer. ik kan geen gebeurtenis of periode aanwijzen waardoor het evt. zou kunnen komen.. Nu is er dus niet veel anders, behalve dat het rustiger is op stal. Hij staat meer buiten juist.

Wat voor voer ?

Muesli met lucerne en hooi.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:07

ja ik weet t niet,maar er is een periode geweest dat de mijne wat te weinig ruwvoer kreeg..doordat hij dan wat "hongerig"was ging hij veel sneller achter andere paarden aan, op t moment dat hij meer ruwvoier kreeg werd dat ook weer minder

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:20

Faux schreef:
"vroeger" is op een manege. Nu staan ze aan huis. Ook hier is het nog een tijdje goedgegaan en daarna ineens niet meer. ik kan geen gebeurtenis of periode aanwijzen waardoor het evt. zou kunnen komen.. Nu is er dus niet veel anders, behalve dat het rustiger is op stal. Hij staat meer buiten juist.

Wat voor voer ?

Muesli met lucerne en hooi.

Misschien komt het omdat je paard altijd gewoon was om met veel 'drukte' iets te doen. (Meer paarden, meer geluid, meer gepraat,..) Het is natuurlijk erg moeilijk voor een grote groep paarden te vinden. (echt een kudde dan!) Maar moest je er ooit 1 tegen komen. Zou ik dat echt gaan proberen... (Als dat mogelijk is. Maar zo te zien in je reacties niet hé..) Stond je paard in de manege in kleine groepjes, altijd op stal, of soms in de weide met een grote groep?

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:55

Tja, lastig hoor, is hij als je rijdt ook zo nijdig naar andere paarden toe?
Mijn ervaring is, dat als je een erg 'dominante' pony hebt, die je bij een andere wilt hebben, het echt een hoop scheelt als je met deze 2 paarden tegelijk rijdt, voorzichtig naast elkaar enz. Het lijkt een grappig verhaaltje, maar tijdens dit gebeuren wordt ook wel degelijk een rangorde bepaalt, en zal het minder snel problemen geven.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:09

ellepel schreef:
die paarden waar hij bij instond...wat voor type paarden waren dat??

mijn pony was altijd de draak,jagen, vechten en net zo lang achter anderen aanzitten tot ze in de draden hingen.
ik ben met hem verhuisd, hij stond lang alleen, eerste geprobeerd met 2 shetten erbij,maar de zwarte shet bleef hij achteraan jagen,dus toen weer alleen..
toen kwam er een veulen op stal,merrieveulentje en die hebben we bij hem gezet,
hij was net papa,waar veulen was was hij ook,en ging echt supergoed. veulens vormen geen bedreiging he?
valt te proberen Haha!

maar nu staat hij in een groepje van 2 merries en nog een ruin.zijn inmiddels nog wat veulens bij gekomen en die staan nu ergesn anders bij elkaar.
karakter van de paarden die nu bij hem staan is cool, zijn stuk voor stuk geen dieren die van hem onder de indruk zijn.
als hij wil jagen kijken ze hem aan alsof hij gek is , en gaan geen stap opzij. Knipoog
werkt heel erg goed,pony blij. en ik blij.

dat kan idd helpen. wij hebben ook een merrie op stal die best wel een beetje een miep kan zijn, maar als ze samen met die van mij in de bak staat is er niks loos want mijn paard trekt zich er niks van aan (het is een coole kikker die zich nergens wat van aan trekt.. hij is trouwens wel dominant )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:53

Faux:
Je hebt twee keer een reading laten doen. Is hem toen ook 'gevraagd' of is er 'gekeken' naar dit agressieve gedrag? Wat geeft Rowygo daar zelf over aan?

Dit lijkt me namelijk essentieel om te weten. Dàn kun je ook denken aan 'oplossingen', omdat er dan pas werkelijk zicht is op de oorsprong van zijn gedrag.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:09

Wat ik doe als ik zo'n draak heb die nergens bij kan??? Ik heb twee hele dominante merrie's, die ook nog eens de grootste vriendinnetjes zijn. Wordt er een aangevallen dan komt nr twee helpen. En reken maar dat er dan even rake klappen uitgedeeld worden. Het is wel altijd weer een heel spannend moment, maar het loopt eigenlijk, op een schaafplekje na, altijd goed af. Natuurlijk staan er aan de kant de nodige mensen met longeerzwepen, om als het echt mis gaat in te grijpen!
Waar een hoop ruinen ook gevoelig voor zijn is een hengstige merrie. Geitjes, schapen of een shet zou ik er nooit bij zetten! Een rake klap en ze zijn dood!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 15:52

JoviBan schreef:
Faux:
Je hebt twee keer een reading laten doen. Is hem toen ook 'gevraagd' of is er 'gekeken' naar dit agressieve gedrag? Wat geeft Rowygo daar zelf over aan?

Dit lijkt me namelijk essentieel om te weten. Dàn kun je ook denken aan 'oplossingen', omdat er dan pas werkelijk zicht is op de oorsprong van zijn gedrag.

Ik heb hem uitgebreid gevraagd waar dit gedrag vandaan komt, waarom hij zo boos is, en als enige antwoord gaf hij over de paarden die bij hem hebben gestaan; "Dat is mijn vriendje niet"

Ik heb het idee dat hij doelt op een ander paard van de manege, barrat, waar hij toen altijd mee stond en de dikste maatjes mee was.. Maar het gekke is, toen we hierheen verhuisd zijn is het nog een tijdje wél goed gegaan met een andere ruin. Een hele zomer lang. Diezelfde ruin duld hij nu ineens niet meer. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:08

Faux schreef:
Ik heb hem uitgebreid gevraagd waar dit gedrag vandaan komt, waarom hij zo boos is, en als enige antwoord gaf hij over de paarden die bij hem hebben gestaan; "Dat is mijn vriendje niet"

En meer liet hij dus niet los...., wil of kan hij niet vertellen.
Misschien is het een idee om iemand anders contact met hem te laten leggen. Iemand als Nanda van Gestel (helaas doet zij het niet meer), die dieper in contact kan komen met hem.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:10

Kun je dan niet nog een reading doen en vragen wat voor vriendje hij dan wil of er eisen ofzo aanzitten .. tja ik weet t ook niet hoor