Bijten "natural" afleren ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Re: Bijten "natural" afleren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:35

Als ik naar mijn kudde kijk wordt bijten "afgestraft" met verjagen. Dat heb ik bij mijn hengst veulen ook net zo gedaan. Ik de wei rond lopen, als ie bij me kwam staan, prima, als ie me beet (*wat elk hengst veulen een keertje gaat doen) dan joeg ik hem weg. Nu heb ik een super leuke ruin die niet eens meer eraan dénk om me te bijten, terwijl ie speels zat is, maar met zijn vriendje. Als ie één van de merrie probeert te bijten wordt ie weer verjaagd. Ik denk dat dat de meest natuurlijke manier is.

Uiteraard is het van uiterst belang dat je weet waarom het paard bijt. Indien het puur dominantie is zou ik toch eens proberen in een roundpen of halve bak te werken en het paard te "verjagen" wanneer het bijt. Daarna zelf ook omdraaien en weglopen.

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 09:09

promptertje schreef:
Maxielover, de TS vraagt om een natural oplossing. Stem verheffen en een tik geven hoort daar niet echt bij en lost ook niks op, het neemt nl de oorzaak niet weg. En ik kan hier vanachter mijn PC, zonder het paard gezien te hebben, niet bepalen dat dit een dominant paard zou zijn - kun jij dat wel?

Hihi ik vind een ding in zn bek douwen ook niet echt heel natuurlijk :p

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 09:15

Dat doe ik dus ook niet.

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 09:32

Nee ik bedoelde het ook niet naar jou toe Bloos!

Mijn pony heeft me een keer hard gebeten toen hij chaggie was. Ik heb terug gebeten en nu doet ie t niet meer (alleen perongeluk alsie me aant likke Verward is *LOL* Tis misschien niet heel natuurlijk maar t werkte wel!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 09:59

Misschien is dat juist wel heel natuurlijk Haha! !

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:04

Matsjo schreef:
Nee ik bedoelde het ook niet naar jou toe Bloos!

Mijn pony heeft me een keer hard gebeten toen hij chaggie was. Ik heb terug gebeten en nu doet ie t niet meer (alleen perongeluk alsie me aant likke Verward is *LOL* Tis misschien niet heel natuurlijk maar t werkte wel!

Dat heb ik de allereerste keer gedaan toen Shy beet, ik had der net 2 dagen Ja
Ze heeft mij nooit meer gebeten, nu nog de spullen Knipoog

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:52

Daarom Haha! Ik blijft er bij dat dat het beste is. Ik hou er niet van om mijn paard pijn te doen, maar bijt hij mij bijt ik hem, Schopt hij mij schop ik hem!