Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Maar dat is dan TE paard. Ik ben zelf ook 14 en ik rijd ook op een paard die moeilijk te houden is. (Voor mij althans.) Misschien heb ik te overdreven gereageert, maar dat is mijn gevoel. Misschien ook vanwege dat ik in België NOOIT of TE NIMMER een kind van 14 of twee kinderen van 14 met een kar heb zien rijden op de weg. Ik vertrouw mijn paard ook, meer dan ik ooit een paard heb vertrouwt trouwens!Citaat:Nee, hier ben ik het totaal niet mee eens! Ik ben zelf ook 14 en ik ging van af mijn 11de al met een shet hengst de weg op, die wel eens wou wegschieten, of ergens overdreven op wou reageren. Als je gewoon rustig blijft en het beestje goed kent kan er niet zo super veel gebeuren. Sinds een jaar heb ik nu een nrpsXarabier.. Die vind vanalles eng, wil snel wegschieten, maar ik vertrouw haar. Ik weet dat ze weg kan schieten, maar dat ze wel bij me blijft. Ze blijft niet eindeloos rennen (als ik dr nog op zit) Ik maak soms wel een buitenrit met een vriendin ofzo, en heb ik mijn hoofd er ook niet bij. Gewoon lekker kletsen enz. Als ze dan wegschiet pak ik haar gewoon weer op en is er niks meer aan de hand. Als ik weet dat ze iets eng vind ofzo trek ik me daar (bijna) niks van aan. Dan weet zij dat ik het eng vind, reageert zij dr ook meer op. Maar op dat moment ben ik wel een klein beetje alerter. Maar even terug op het topic, Ik zou eerst een paar keer mee gaan. Ik zou ze vertellen wat de risico's zijn en als ze die verantwoording op zich durven te nemen moet je ze het voral laten doen! Wel even een mobieltje mee voor de zekerheid en goede afspraken maken natuurlijk!
__KELLY schreef:Ik ben zelf ook net 15 en vind dat iemand van 14 als ze verantwoordelijks gevoel heb best af en toe een ritje met die kar kan maken. Ik spreek uit ervaring want bij mij is er ook nog nooit wat fout gegaan.
Maar ik zie soms ook wel eens van die kinderen van ook jaar of 13/14 hier bij ons voor die crossen de hele weg over en dan vallen ze en gaan ze laggen en die shets gaan er van door zulke meiden zou ik dan dus niet op pad laten gaan met het karretje.
Maar als ze gewoon echt netjes met het karretje rijden en niet tot van die grappen in staat zijn zou ik ze wel op pad durven laten gaan.
xElienx schreef:Volgens mij hebben we daar laatst met jou ook nog een discussie over gehadmijn ervaring is dat ze denken dat ze verantwoordelijkheids gevoel hebben, maar zich daar in tegen niet bewust zijn van het gevaar en van de gevolgen. het is meer een questie van lef bij hun.
BlackDevils schreef:xElienx schreef:Volgens mij hebben we daar laatst met jou ook nog een discussie over gehadmijn ervaring is dat ze denken dat ze verantwoordelijkheids gevoel hebben, maar zich daar in tegen niet bewust zijn van het gevaar en van de gevolgen. het is meer een questie van lef bij hun.
cindy69 schreef:NEE, daar zijn al vele topycs overis het niet zo dat op het moment dat je met paard/pony en wagen de weg opgaat, je verplicht bent om je koetsiersbewijs te hebben.
cindy69 schreef:Dat is nog een understatement. Koetsiersbewijs is bijna nergens verplicht (sommige parken daargelaten).sorry maar ik heb gezien dat ook het ruiterbewijs nog niet overal verplicht is ookal begrijp ik dat niet.
SOET schreef:Ik vraag me wel af wat het besluti van de TS zal worden ..![]()