Longeerproblemen :(

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

magli

Re: Longeerproblemen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:28

Het paard is constant vies en chagrijnig als hij moet werken en het gaat zelfs zo ver dat hij zijn verzorgster in het ziekenhuis heeft doen laten belanden. Wel, het spijt me maar dan vind ik dat de TS best wel eens vies mag zijn op haar paard, in dit geval weet het paard niet wie de baas is, denk ik toch.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:30

Het is haar paard niet...waarom zou je je nek riskeren voor het paard van een ander? Bovendien is het een HENGST, en die kunnen heel raar uit de hoek komen als ze geprovoceerd worden. Als een hengst aanvalt gaat hij door waar ruinen en merries stoppen, een hengst gaat door tot er bloed vloeit, en zelfs tot aan de dood.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:32

Ja, heb ik fout vermeld. Voor de rest ben ik het met je eens maar wilde op de reactie van andere bokker reageren.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:36

idd Cassidy
Ik dacht ook. Het overkomt mij nooit. Maar wanneer een hengst jou neit als lijder ziet moet je echt stoppen of proffecionele hulp halen!
Bij mijn vorige verzorgpaard, was ook een hengst, lag het al nooit 100% lekker. Hij was altijd erg braaf. Tot er ineens een schakeltje in zn hoofd om sprong van oja ik ben een hengst!
En dan was het raak. Voor ons werd hij toen moeilijk hanteerbaar. En het volgende moment was het weer een knuffel. Erg raar was dat. Maarja bij mij is het ook een keer mis gegaan toen onverwachts een knopje om ging in zijn hoofd. Hij heeft mij mooi gegrepen en naar beneden op de grond gedrukt.

Ik dacht ook, nee dat gebeurt niet bij mij. Dus kijk alsjeblieft uit!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:38

Als ik jou was zou ik in elk geval goede begeleiding zoeken, want dit klinkt als een best wel gevaarlijke sitatie!

Weet niet of dat misschien al gezegd is..?

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:39

Hengsten kunnen eng uit de hoek komen, niet dat ze onbetrouwbaar zijn maar toch.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 23:15

Als ik m los zou laten, gaat ie aan de rand staan en gras eten... waar ie goed in ie is Knipoog kan ie uren volhouden...

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 23:21

Citaat:
idd Cassidy
Ik dacht ook. Het overkomt mij nooit. Maar wanneer een hengst jou neit als lijder ziet moet je echt stoppen of proffecionele hulp halen!
Bij mijn vorige verzorgpaard, was ook een hengst, lag het al nooit 100% lekker. Hij was altijd erg braaf. Tot er ineens een schakeltje in zn hoofde om sprong van oja ik ben een hengst!
En dan was het raak. Voor ons werd hij toen moeilijk hanteerbaar. En het volgende moment was het weer een knuffel. Erg raar was dat. Maarja bij mij is het ook een keer mis gegaan toen onverwachts een knopje om ging in zijn hoofd. Hij heeft mij mooi gegrepen en naar beneden op de grond gedrukt.

Ik dacht ook, nee dat gebeurt niet bij mij. Dus kijk alsjeblieft uit!

Ik herken m daar wel in ja, want hij deed het altijd allemaal ook uit het niks, net zoals dat ongeluk toen ik met de ambu mee moest, zat echt in een suffe galop op dat moment...

Ben blij dat ik in ieder geval wel lekker kan lopen met m, en poetsen, vind ik niet erg.. heb vandaag weer op een tof manegepaardje gereden, is natuurlijk wel even heel anders, maar ik vond t geweldig wat een toffe haflinger:D als ik ooit een eigen paard koop, wordt het een haflinger, en MOOI GEEN hengst! (niet zoals deze in ieder geval)

btw.. lief van jullie dat jullie zo meedenken OK dan!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 12:33

En waarom geen hengst? Dat is snel genoeg verholpen hoor Haha! , laat je hem gewoon castreren.

Ik weet niet hoe je Engels is, maar voor degenen die vinden dat het allemaal nog wel meevalt, hier een artikel van Pat Parelli over het gevaar bij de omgang met hengsten:

http://www.parelli.com/info_page.php?pa ... avvy&t=lit

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 13:31

ja heel leuk, maar het is mijn paard niet, en dat baasje gaat m niet meer op 20jarige leeftijd castreren.. kan daar opzich nog wel inkomen.. en nog een probleempje, zn ballen zijn ingedaald in zn buik dus dat wordt dan helemaal een zware ingreep voor 20 jr...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:43

Dus het is een klophengst? Dan is een operatie/castratie een groter risico. Sowieso zou een castratie op 20 jarige leeftijd sowieso in de kliniek moeten gebeuren omdat bij een gewone hengst het zaakje wat beter ontwikkeld en doorbloed is.

Veel wijsheid toegewenst bij het maken van je beslissing.