Longeren in een natte bak?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

m1992

Re: Longeren in een natte bak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 18:35

pientje4 schreef:
Zijn jullie niet bang voor overbelasting/blessures? Ivm zware (niet gladde) bak?

Nou.. Als je hem niet op een te kleine volte zet en em niet laat racen, dan kan het prima.. Lachen
Dan glijden ze vrijwel nooit uit.. Lachen

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 18:39

Ik laat mn vz paard gewoon los in een natte bak, longeren vind ik toch nog net iets te link, maar hij gaat lekker rennen en weet dondersgoed dat hij moet uitkijken, en oppassen waar hij zn benen neerzet Knipoog
daarna ( na ong een kwartiertje ) ga ik met hem aan de hand uitstappen over het (verharde) landweggetje.
dit is wel de enige manier om hem beweging te geven, aangezien ik alleen maar een buitenbak heb.

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 18:41

marlinH schreef:
pientje4 schreef:
Zijn jullie niet bang voor overbelasting/blessures? Ivm zware (niet gladde) bak?

Nou.. Als je hem niet op een te kleine volte zet en em niet laat racen, dan kan het prima.. Lachen
Dan glijden ze vrijwel nooit uit.. Lachen

Dat bedoel ik nu net niet Knipoog
Dus geen blessures door gladheid maar doordat de bak zwaarder is en minder regelmatig door natheid...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 18:43

Ik longeer dan wel maar niet met bijzet en dergelijke. Onze bak is wel nat maar niet glad en zwaar dus kan wel.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:52

als de bak glad is, dan longeer ik niet, maar bij ons is hij gewoon zwaar als het nat is... dan heb ik er niet zo'n moeite mee. paardje heeft de neiging om snel weg te glijden (ze is niet echt stabiel, heeft ook veeeel te weinig spieren), maar in een zware bak let ze veel beter op waar ze haar benen neerzet, gaat ze niet zo hard rennen (meestal) en omdat ze haar pas beter afmaakt en haar hoef beter afrolt enzo krijgt ze juist minder snel peesblessures, je moet het alleen zeker niet te lang doen, want dan kan er wel overbelasting plaatsvinden, maar 1 of 2 keer per week een kwartiertje kan geen kwaad denk ik...