[AR] Mennen in de winter?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PreHungaro

Re: Mennen in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:32

wij mennen altijd in de winter en trekken een visseroveral aan en proberen onze handschoenen zo lang mogenlijk uit te houden, en wanneer het -10 graden is trekken wij een bontmuts over onze kop heen, en nemen een schrobelaartje onderweg. groetjes sanne

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:44

Ik ben juist nu begonnen, dus ken nog geen zomer-menritjes.
Ik heb mn thermoboots aan, sjaal om, handschoenen aan en lekkere muts op ( er gaat veel warmte verloren via je hoofd! )
Heb nu voor de zekerheid ook een oude deken onder de bok, maar wil die nog niet teveel gebruiken gezien het nog niet echt koud is. Als het dan straks echt winter wordt heb ik niks extra's meer om me op te warmen en het is nu nog wel te doen.
Na die tijd je handen opwarmen onder de manen van je warme paard, en daarna een lekkere kop warme choco!

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:07

Winter ???? Welke winter Clown Clown
Lekker in de regen alvast voor de waterbak oefenen, waterdichte kleding aan, waterdicht menschort voor en gaan !!!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:55

Goed, het lijkt mij duidelijk, warm aankleden met ski-broek of regenbroek.
Vergeet echter de 'stoere' passagiers niet. Meestal kleden deze zich niet goed aan en vinden dat het wel kan. Dan komt de kou en men wordt nooit meer warm.
Vooraf direct deze passagiers in de dekens voorkomt teleurstellingen.

arijanne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:50

Ik heb dan altijd een dikke gewateerde overal aan,lekkere bont muts en warme thermolaarzen, en niemand weet het maar onder alles een lekkere ouderwetse lange onderbroek.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:07

Sammyoo schreef:
Goed, het lijkt mij duidelijk, warm aankleden met ski-broek of regenbroek.
Vergeet echter de 'stoere' passagiers niet. Meestal kleden deze zich niet goed aan en vinden dat het wel kan. Dan komt de kou en men wordt nooit meer warm.
Vooraf direct deze passagiers in de dekens voorkomt teleurstellingen
.

Ohja, dat fenomeen van 'semi-stoere passagiers' ken ik ook wel; belt een vriendin op of ze mee mag voor een winters ritje op de kar, en ik vertel haar nog zo dat het écht koud is en er een koude wind staat langs 't kanaal en in 't bos, komt madame opdagen met een zomerjasje, sjaaltje, maar zónder handschoenen.... tsja, dan doet die fleece-deken van mij ook geen wonderen meer hoor... Clown

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:37

Wij gaan gewoon verder.. Haha!
goede warme schoennen aan, van die lekker warme sokken, handschoennen, trui,vest, nog een vest en een jas, en als het dan nog koud is een dekentje.. Clown

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:23

Ik men ook gewoon lekker verder in de winter! Lachen

Ik probeer mezelf ook gewoon lekker warm aan te kleden.. Extra sokken.. dikke jas.. dikke truien.. warme handschoenen.. muts.. sjaal etc. En soms neem ik de zweetdeken van mn pony mee als dekentje voor over me heen..

En we nemen wel eens warme chocomel mee.. Tong uitsteken Voor onderweg een warme pauze! Tong uitsteken (met zweetdeken voor op het paard natuurlijk, zodat hij zeker geen kou vat! )

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:28

Mijn buurman rijd gewoon wedstrijden in de winter dus treent ie de paarden gewoon door.
Hij trek dan dikke kleren aan of hij traint in een binnen bak.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:08

Toen de pony nog leefde gingen we ook in de winter met het karretje weg Lachen

Gewoon heel veel laagjes kleren aan doen, oorwarmers, handschoenen Tong uitsteken en een paar paardendekens om onze benen heen Tong uitsteken was erg gezellig altijd Lachen

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:59

Gisteren in de eerste vrieskou wezen mennen. Grootste probleem waren meer de hard bevroren paden in het bos en de omgevallen bomen op de route

Dribbel_24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 12:29

Love_Alivia schreef:
we zijn vorig jaar nog met 2 span pony`s (appaloosa`s) naar de veluwe geweest moet je echt een keer doen dat is heel leuk maar wel zwaar voor de pony`s .... Haha!

Ja wij willen ook zeker een keer naar de veluwe gaan, maar het is zo`n gedoe met trailer en nog een andere auto met aanhangwagen voor de menwagen....

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:02

napie schreef:
Gisteren in de eerste vrieskou wezen mennen. Grootste probleem waren meer de hard bevroren paden in het bos en de omgevallen bomen op de route

Als de paden zo hard bevroren zijn, kun je dan wel rijden ? Ik ben altijd bang dat ze een blessure oplopen of ben ik te voorzichtig
Verward

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:47

Ik kies me route zo dat ik zo veel mogelijk kan uitwijken naar bermen en fietspaden. Daarnaast is het wielenspoor vaak wel vlak alleen het middenspoor hobbelig door de paardenhoeven. Ik laat de pony op het wielenspoor lopen. Nadeel is wel dat je dan zelf erg hobbelt

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:29

Alleen als het droog is, dikke kleding aan en hup naar buiten.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:44

als er plaksneeuw ligt, doe ik ze schoentjes aan Knipoog

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:24

Wij hebben eigenlijk elke winter nog wel doorgemend, met dikke skibroeken, thermo-ondergoed, wintermenhandschoenen en snowboots als het echt koud was. Deze winter liggen we er al vanaf eind oktober uit vanwege de gezondheid van Albert. We hebben dus nu een echte winterstop, heel jammer, maar het kan echt niet anders.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 14:21

in principe probeer ik veel te mennen ook in de winter Haha! 2 keer dan heb helaas geen 2 span wagen alleen een enkelspan wagen, dus eerst een uur met de ene en dan een uur met de volgende, eigenlijk kan je je niet tegen de kou kleden je zit stil dus na een tijdje krijg je het toch wel koud Clown maar je kan het natuurlijk wel uitstellen Tong uitsteken zelf heb ik thermolaarzen aan 2 broeken, 2 paar sokken fleece trui dikke jas, en een warme paardendeken over mijn benen heen Cool ik zie er ook altijd charmant uit, ow en muts etc

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:31

Doen jullie je paard ook nog extra inpakken? De mijne is geschoren, dus ik heb wel een fleeceplaid onder mn tuig dan Haha!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 16:17

Maar waarom scheer je je paard dan? Dus je haalt zijn haar eraf wat van zichzelf goed ventileerd en legt er vervolgens iets op waarbij het paard niet zijn temperatuur kan regelen.
Bij het instappen over het tuig, oke. Maar de hele rit?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:18

napie schreef:
Maar waarom scheer je je paard dan? Dus je haalt zijn haar eraf wat van zichzelf goed ventileerd en legt er vervolgens iets op waarbij het paard niet zijn temperatuur kan regelen.
Bij het instappen over het tuig, oke. Maar de hele rit?

Omdat hij een afgeplatte luchtpijp heeft en hij last heeft van zijn haar. Plus al zou hij dat niet hebben, en ik zet hem drijfnat terug in de wei heeftie zo een kou te makken. Door de vorm van de luchtpijp gaat dit bij hem niet normaal over en ik heb geen zin om hem steeds 3 maanden aan de prednison te zetten

Aangezien hij elke winter 2x geschoren wordt heb ik geen zin dat hij een koutje pakt.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:19

nouja, misschien krijg je ze wel wat makkelijker op adem en eerder droog Nerd

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:34

Ja zeker mennen in de winter en vooral als er sneeuw ligt.
Niets is leuker dan je shetje voor de slee spannen en rijden/sleeen maar Haha!

http://www.mijnalbum.nl/Foto=4RUFEEVH

Natuurlijk moet je je wel warm aan kleden. Mijn benen werden altijd als eerste koud maar daar hebben we nu ook een hele mooie oplossing voor gevonden. Of in ieder geval heeft dat schaap zelf gevonden, die wil altijd graag mee Clown

http://mark.lutterop.eu/boerderij/slides/PICT0505.JPG
http://mark.lutterop.eu/boerderij/slides/PICT0506.JPG

Wij hebben op deze manier dus geen koude voeten of benen Knipoog

megaspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:24

opgelet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik men ook altijd gewoon door in de winter.
nou heb ik vorige week een thermopak, gekocht bestaat uit een broek en een thirt.
het steld niet echt veel voor maar het zit zo lekker warm,ik heb het zelfs lekker warm en ik ben een vreselijke kou kleum.
ik trek de broek onder mijn skybroek aan en een goede dikke jas en trui en mij maken ze niet meer gek met die kou Haha!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:25

wat leuk dat schaap!!!!! geweldig!! hahahah