En verpesten?? Whahaha je verpest ze door in te smeren met troep om ze mooi te laten lijken!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
parouscha schreef:ja hoor gewoon doen niemand houd je tegen.
maar het zijn elegante diertjes die iele beestje stop je neit voor de kar sorry maar daar kan ik me boos over maken!
BTW: zie jij bij het avs wel eens een arabier met een kar er achter nopé!
dus het hoort niet
anja schreef:doe dan twee span ofzo met 2 mesnjes er in dan is het wel te houden, anders is het echt zielig.
en laat ze dan niet te lang gaan anders zie je dalijk hun ribben
Dinopino schreef:Wil mijn arabiertje leren voor het karretje te laten lopen. Moet de spullen nog aanschaffen. Heb geen zin in dure aanschaf wanneer hij er niet voor geschikt is. Waar kan ik het beste meebeginnen. en heeft er iemand ervaring met een arabier aanspannen
Citaat:maar het zijn elegante diertjes die iele beestje stop je neit voor de kar
anja schreef:ontopic:je moet het zelf weten maar je verpest je arabiertje wel hoor!!!!
mammasan schreef:Alle negatieve berichten die ik hier lees zijn die van mensen die zelf een arabier hebben? Of van mensen die er zo af en toe een voorbij zien komen?
Zoals al eerder gezegd: Het arabische ras is een van de meest veelzijdige rassen ter wereld: noem mij maar eens een ras dat gebruikt wordt voor: rennen, dressuur, springen, cross, show, aangespannen, western en endurance. Ik denk niet dat er veel te vinden zijn.
Dat hete is ook onzin. Alles ligt eraan hoe je met het paard omgaat, natuurlijk heb je een aantal heel hete paarden maar die heb je in alle soorten en maten. Net zo als er een aantal heel rustige zijn. Misschien dat een arabier wat gevoeliger is en daarom wat minder flegmatiek. De eigenaar/verzorgen is vaak degene die het verschil uitmaakt.
Gelukkig weten de "echte" arabieren mensen met wat voor fantastish ras dit is en kunnen deze paarden wel waarderen.
Om even terug te komen op het beleren. Mijn vriendin heeft haar avs ruin onder het tuig. Met een mooie antieke koets erachter ziet het er echt fantastich uit.
In het najaar als de endurance en dresuurwedstrijden een beetje stil liggen komt een paardenman bij ons uit de buurt langs om mijn arabier te beleren. Ondanks dat het absoluut geen dooie is ben ik ervan overtuigd dat hij in het voorjaar braaf in het tuig loopt.
Ik ben op vakantie geweest in Egypte, daar lopen honderden koetsen met arabieren ervoor, fantastisch om te zien.