Meer dravers die onzeker zijn.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shadowfax16

Re: Meer dravers die onzeker zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:57

mijn draver was in het begin ook heel onzeker en nerveus. we kenden elkaar niet en de band was nog niet opgebouwd. maar zodra me paard me begon te vertrouwen en ik hem ook. ging het steeds beter. nou kan ik vrijwel overal met hem naar toe. hij is soms nog wel onzeker maar als hij in de gate heeft dat ik zoiets heb van der is niks dan gaat ie ook wel

Lucieluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:32

Waar ik op rijd ook wel een beetje

danielle34

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 21:30

ik heb ook een draver van 8 jaar en heeft ook jaren op de baan gelopen. ze zijn bang om dingen fout te doen en daar door worden ze erg onzeker daarom is belonen en praten erg belangrijk.

patries88r

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:16

mijn draver is onzeker over galoperen in de bak..... in het duin achter andere paarden doet hij dat wel maaar in de bak vindt hij het moeilijk om te doen ook al; rijden er andere paarden in de bak die ook galoperen.
hoe kan ik m aanwennen dat t gewoon mag ik zeg al tegen m kom galop en geef m een klopje maar t helpt niet

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:18

Wat bedoel je hiermee? Draaft hij alleen in de bak? Snapt hij je hulpen wel?
Wat doet hij precies en wat doe jij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:20

Mijn draver is ook vrij onzeker. Doet zich voor als een enorme macho maar ondertussen....

Hij meent dat hij sommige dingen niet kan, dat het hem niet gaat lukken. Maar ondertussen is het wel zo dat als ik zeg dat het kan, hij het ook doet.

Het kan heel goed zijn dat je draver, patries88r, niet zijn evenwicht kan houden in de bak. Rechtuit is veel makkelijker dan steeds de bocht om. Kun je niet veel in de duinen trainen tot zijn galop sterker word? Of pas na de bocht aan springen en voor de bocht alweer terug nemen? Alleen de lange zijde dus.

puntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:25

Het is geen kenmerk voor een draver. Maar het is wel degelijk een kenmerk van Roel. Ik heb met hem gewerkt toen hij nog koerste en roel was altijd al zo. Het zit gewoon in zijn karakter.

Leoontjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:09

Ik heb ook een dravertje die nu nog heel onzeker is maar k denk dt het komt omdat k der pas 2 maaanden heb.Knipoog

Stess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 23:30

Mijn draver is ook erg onzeker. Nu hij ouder is (18 jaar) is hij wel veel rustiger geworden, maar hij kan nog steeds behoorlijk stressen als hij bijvoorbeeld een tijdje niet in de binnenbak is geweest en er dan weer in gaat. Hij loopt als een mak lammetje achter me aan, maar als ik op hem zit, is hij niet bepaald de moedigste. Wel als er een ander paard bij is (in de bak of buiten). Vooral in het begin, ging hij buiten steeds staken, achteruit lopen of spontaan omdraaien. Na heel wat geduldige sessies met buitenrijden, kon ik in mijn eentje met lange teugel door het bos draven. Ik ben er gewoon steeds vanaf gestapt, heb een paar meter aan de hand met hem doorgelopen en er toen weer op en doorrijden. Op een gegeven moment was dat niet meer nodig. Zijn rijroute buiten werd bekent en hij wist wat hij kon verwachten. Geen probleem. Totdat het herfst word en alle bladeren van de bomen vallen en alles er weer anders uitziet. Dan begint het opnieuw...
Ik kon alles met hem uithalen, maar mijn zus was in het begin zelf nogal onzeker in de omgang met hem en dat pikte hij op, samen waren ze constant aan het zenuwpezen...
Ik denk dat dravers die nu als rijpaard gehouden worden, gewoon zeer zelfverzekerde berijders nodig hebben, met veel geduld. Dan komt het allemaal vanzelf goed. Zelf ontspannen als je erop zit, rustig tegen hem/haar praten en rustige hulpen. Geen gesjor, getrek, dikke sporen of de zweep erover. Zodra ze door hebben wat er van ze verwacht word onder het zadel, zijn het zeer lieve, werkwillende en trouwe paarden.

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:39

Ja, rustig blijven is altijd erg belangrijk voor een paard dat snel in de stress schiet. Vooral omdat mensen die bang zijn de neiging hebben om aan de teugels te hangen en de benen samen te knijpen. Bij ons in de manegeles hebben we ook een draver die galopperen erg moeilijk vind. In de manegelesjes wordt zijn achterhand natuurlijk ook niet geweldig goed getraind dus hij blijft het moeilijk vinden, je moet bij hem altijd heel veel gang maken anders is het haast niet te doen. En inderdaad gaat het op de rechte stukken wat makkelijker, in de hoek wil er nog weleens een flinke kreun van het aanspringen uitkomen. Deze draver is ook vrij snel onzeker, bij een geluidje issie snel weg.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 23:27

Mijn draver was erg onzeker toen we hem net hadden schrok hij overal van, maar hij had toen nog geen band met me, dat veranderde echt onwijs snel. Als je eenmaal hun vertrouwen heb, dan is het echt goed!

savanna_Iron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:24

Mijn dravertje is onzeker als er iets nieuw is op straat of in het bos.
vuilniszakken die op de stoep staan (die staan er niet elke dag), rode staanbrievenbussen, of een houten bak van de appelplukkers ....
hij gaat er wel voorbij als ik hem geruststel maar heel voorzichtig en wijkt zijn oog niet af van die rare dingen Lachen
en als ik huiswaarts rijd dan gaat hij er gewoon voorbij Lachen
Graafmachines of tractoren en andere grote voeruigen daar passeert hij gewoon

_Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:27

mijn paardje is niet echt onzeker. als ik een sprongetje wil nemen ben ik altijd de gene die onzeker is en mijn paard vangt dat goed op.
hij springt er altijd overheen. of ik nu bang ben of niet Bloos

mouiton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:54

milord is ook heel onzeker. Hij is nog steeds fulltime aan het werk in de drafsport maar hij heeft niet veel zelfvertrouwen. zodra er nog maar een grassprietje verkeerd ligt springt hij weg.
ik praat er vooral tegen om hem te steunen en na een paar keer loopt hij er wel voorbij

Leoontjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:51

Hee ik had al gereageerd maar ben er is op gaan letten heb mijn dravertje nu inmiddels 7 maandjes en bij het springe is zij ook wel onzeker ze durfd de eerste x er niet over maar als je haar dan toch aangeeft dat ze het kan van goedzo gaat ze uiteindelijk ook. nu heeft ze niet meer zo een onzeker gevoel en springt ze vrij soepel het is meer nog met de dressuur dat zij dingen niet durfd te doen omdat ze bang is dat ze het fout doet.
maar succes verder.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:53

Dit is een oud topic...ik heb even getemd Lachen