[AR] Rechtrichten.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arretje

Re: Rechtrichten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 11:15

Uhm, wat wordt er precies onder rechtrichten verstaan?

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 11:31

Daar staat nog een leuk artikel over in in de Bit. (van Dec)

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 11:43

Arretje schreef:
Uhm, wat wordt er precies onder rechtrichten verstaan?

Hier in deze link staat de AbB methode, dit is een tamelijk hot discussiepunt onder de OHZ-bokkers.

manie schreef:
BlackDevils schreef:
Graag wil ik nog even meer informatie van die nieuwe methode AdB.

http://www.hoefkatrol.com/

Ik wil nog even opmerken dat recht over een AC-lijn kunnen rijden niks te maken heeft met rechtgericht zijn.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 13:32

manie schreef:
[
Dmv wendingen kun je ook rechtrichten, sterker nog, correct wendingen lopen is onderdeel van rechtrichten Ja

Je hebt helemaal gelijk. Ik bedoelde inderdaad dat ik het recht uitgaan (A-X-C) soms nog een toer vind net als het rechtuit rijden na een wending.
Ondanks dat ik Jorrit aardig op 4 benen en 2 leidsels had lopen (voor mijn gevoel dan)

Over 4 weken mogen we weer aan de bak dus dan kan ik me helemaal weer richten op dit probleem

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 14:15

De mensport heeft bijna geen mensen die tot de categorie 'LDR- of AdB-methode' behoren. Mijn ervaring is dat deze mensen wat 'simpeler' zijn in de omgang met paarden en aan hun instructeur voldoende hebben. Er zijn maar weinig menners die op een forum als bokt zitten en hierdoor komen ze dus ook minder snel in aanraking met 'andere methodes'. Want als je iets leest over een methode is het 9 van de 10 keer een overdreven positief bericht. Eerst kon het paard geen stap zetten en na die methode toe te passen, kon je hem niet meer onderscheiden van Salinero. Die verhalen klinken natuurlijk heel interessant, maar ik heb het idee dat menners hier wat minder gevoelig voor zijn. Mede oorzaak doordat deze mensen vaak of zelf altijd al in de paarden zitten of het geleerd hebben van een paardenman. Waardoor er niet zo snel geloofd wordt in 'vreemde' methodes.

Ik denk wel dat iedereen bezig is met rechtrichten, het is tenminste niet te hopen dat onze meninstructeurs deze basis vergeten. Een paard wat niet recht is, kan immers ook niet correct verzamelen of verruimen.
Maar ik denk dat de menners wat meer bij hun kennissenkring blijven om te vragen hoe men het oplost en naar hun instructeur toestapt.