Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
JoviBan schreef:Goed rijden, goede bekapping, en je hebt imo geen beenbescherming nodig.
Maartje1990 schreef:als ik moet kiezen tussen een gebroken been (omdat ze geen peesbeschermers droeg die ze eigenlijk wel nodig heeft) of een beet mét peesbeschermers en waar het zand wat is gaan schuren kies ik toch voor de laatste optie.
Valentinow schreef:Rijden naturals nou met of zonder (been)bescherming?
Lenneke_ schreef:Ik rij altijd zonder. Nergens voor nodig die dingen en in 9 van de 10 gevallen doen ze meer kwaad dan goed
Bacannie schreef:Ben ik het niet helemaal mee eens... een paard wat zichzelf constant aantikt heeft m.i. bescherming nodig. Zelf rijd ik zonder bescherming maar mijn paard heeft het gewoon ook niet nodig. Als je geen bescherming nodig hebt dan doen ze inderdaad meer "kwaad" dan goed.
rick_erika schreef:Als jij altijd hoge/ stevige schoenen aan doet krijg je ook zwakke enkels, simpelweg omdat je spieren en pezen geholpen worden.
lovelucydan schreef:ja maar je moet beenbeschreming ook nie aansnoeren zo als sommige doen...![]()
maar wat doen ze dan meer kwaad volgens jullie dan goed. want jullie doen net of het heel slecht is maar hoeveel paarden lopen er wel niet met bescherming. en ze wegen heus geen 3 kilo.......
dus beetje onzin vinden jullie niet
IJp schreef:Ik ben geen natural en ik rij wel met neopreen beenbeschermers en springschoenen. De beenbeschermers omdat hij zichzelf nog wel eens voorbij rent met zijn achterbenen en de springschoenen sinds deze zomer omdat hij tijdens het buitenrijden zich behoorlijk had opengehaald boven zijn kroonrand aan een ijzer iets dat toen in het gras verstopt zat. Dat heb ik laatst gezien toen het gras weg was en kan zeggen dat we puur geluk hebben gehad, het had ook een slagader kunnen raken! Het was een roestige hoeklijn die zo'n 20 centimeter boven de grond vlak naast het ruiterpad uitstak. Hij heeft daar nu een litteken zitten met iets wild vlees en met die springschoenen bescherm ik die plek!
Maar ik vind dat je ieder in zijn of haar waarde moet laten en dat de beslissing toch uiteindelijk bij de berijder blijft!