Eten "naturals" wel vlees?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rauka

Re: Eten "naturals" wel vlees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:00

Mac schreef:
Maar als je natural bent .... dan zou je JUIST vlees moeten eten, want dat is -naast groenvoer uiteraard- het natuurlijke voedsel van de mens Vork .

Helemaal gelijk!! Maar ik ben lekker toch vegetarier Clown

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:14

Mac schreef:
Maar als je natural bent .... dan zou je JUIST vlees moeten eten, want dat is -naast groenvoer uiteraard- het natuurlijke voedsel van de mens Vork .
Dan ben ik een echte natural dus. Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:31

Mac schreef:

Dat is ook weer helemaal waar Haha!
En het is ook gewoon lekker Vingers aflikken

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:16

ik eet wel vlees.... ik vind het zó lekker en krijg door de vleesvervangers last van mijn darmen, krijg ik ook van melk/yoghurt etc, dus dan blijft er weinig over.
daarom heb ik ervoor gekozen toch weer vlees te eten.
ik probeer wel een beetje te beperken, want ik vind het serieus verschrikkelijk als er weer zo'n volgeladen vrachtwagen naast me rijdt, waar de biggenneusjes doorheen snuffelen Ach gut en zou eigenlijk het liefst wél vegetarier zijn

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:22

ik eet geen vlees. En ben redelijk natural

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 23:18

Mac schreef:

Dat klopt misschien, maar dan vind ik wel dat je zelf met je blote handen en eigen tanden die koe dood moet maken;)
Overigens ben ik vegetarier omdat ik zo opgevoed ben, dus vind het een gek idee om een dood beest te eten.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 10:02

Of is het ook zo dat je van jezelf al meer met dit soort dingen bezig bent (biologisch/geen vlees eten etc..) en DUS daarom ook meer nadenkt over hoe je je paard wilt houden?

Ik moet eerlijk zeggen, ik eet wel vlees maar als ik het beest zelf zou moeten doodmaken of erbij moest zijn als de koei doodging voor mijn biefstukje, dan was het heeel rap afgelopen met vlees eten! Ik koop wel uitsluitend gekweekte vis en af en toe biologisch vlees. Maar ik ben ook geen "natural". (alhoewel dat niet wil zeggen dat je niet over het welzijn van dieren hoeft na te denken he...)

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 10:07

ik ben niet zo gek op vlees,,

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 20:03

Hier nog een natural die vegetarisch is Lachen

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 20:10

Ik eet geen vlees en ben natural. Ik ben tegen de huidige dierenfabrieken, en ik ben juist heel gezond en weinig ziek. Dus dat vegetariers zwakker zijn, kan ik weerleggen Lachen

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:33

ik ben 10 jaar vegetarier geweest ben toen weer af en toe biologisch vlees gaan eten
maar ben sinds 1½ jaar weer helemaal vegetarisch geworden,
na het zien van het filmpje "stop de Bullship" van het CIWF Boos!
vanaf die tijd kreeg ik echt geen hap vlees meer door mijn keel
het leuke is dat het hele gezin ook weer vegetarisch mee eet
maar buiten de deur eten ze wel eens vlees

ook als ik visite krijg schotel ik ze zoveel lekkers voor ,
dat ze niet eens in de gaten hebben dat ze geen vlees gehad hebben Clown
verder koop ik geen producten die op dieren getest zijn
ook groenten eet ik zo veel mogelijk biologisch Lachen

btw hebben jullie de mozarella pizza van oetker wel eens gegeten...heel errug lekker Vingers aflikken
daar zijn we hier verslaafd aan Cool
ik kan me niet voorstellen dat die pizza mét vlees lekkerder zou zijn Haha!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 19:08

Ik moet zeggen, heb eens een week veganistisch gegeten. Als ik dat zelf zo lekker zou kunnen hoefde ik ook geen vlees meer! Is ook een beetje gemakzucht van mij. Maar dat heeft dan weer niks met het houden van mijn paard te maken trouwens...

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 19:14

Ik ben wel vegatarisch, maar geen natural.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 15:40

Ik heb een vraagje voor de mensen hier die vegetarisch zijn en dat echt zijn omdat ze het zielig vinden voor de dieren..(dit is niet aanvallend bedoeld maar gewoon nieuwschierig)

Dragen jullie wel lederen schoenen, tassen etc? Hebben jullie paarden wel lederen zadels/hoofdstellen?

Dit leer is natuurlijk ook van een dier geweest wat voor de consument gefokt en geslacht is.

Drinken jullie melk? Heel veel mensen weten niet dat een koe (ook die biologisch gehouden worden) gedwongen een kalf krijgen om melk te geven en waarbij het kalf direct na de geboorte weggehaald wordt.....ieder jaar weer......

Ook vis eten is niet bepaald een diervriendelijke manier om dierlijke eiwitten ect binnen te krijgen.
Het schijnt dat ook vissen een lijdensweg hebben voordat het op het bord van de consument tercht komt.

Ik ben toch benieuwd hoe jullie hierover denken en nogmaals dit is niet aanvallend bedoeld!!

Nog even over mezelf: ik eet wel vlees maar met mate en als het even kan ook biologisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 20:19

Ik eet wel vlees.. Is ook al eerder een topic geweest 'hoe natural ben jij voor jezelf?' en tja.. Ik woon voorlopig nog thuis en mijn moeder verzorgt de kost, ze heeft echt geen zin om vegetarisch 'vlees' bij te kopen & koken en daarbij wil ze dat ik vlees eet omdat ik in de groei ben.
Achja, misschien behoorlijk hypocriet allemaal.. Dat 'ik eet geen paardenvlees' vind ik sowieso grote onzin, ik maak geen onderscheid in welk dier ik eet. Toevallig ben ik niet zo'n vleeseter; kipfilet, tartaar, biefstuk, karbonade.. ik vind het allemaal even vies. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 20:22

judithM schreef:
Ik heb een vraagje voor de mensen hier die vegetarisch zijn en dat echt zijn omdat ze het zielig vinden voor de dieren..(dit is niet aanvallend bedoeld maar gewoon nieuwschierig)

Dragen jullie wel lederen schoenen, tassen etc? Hebben jullie paarden wel lederen zadels/hoofdstellen?

Dit leer is natuurlijk ook van een dier geweest wat voor de consument gefokt en geslacht is.

Drinken jullie melk? Heel veel mensen weten niet dat een koe (ook die biologisch gehouden worden) gedwongen een kalf krijgen om melk te geven en waarbij het kalf direct na de geboorte weggehaald wordt.....ieder jaar weer......

Ook vis eten is niet bepaald een diervriendelijke manier om dierlijke eiwitten ect binnen te krijgen.
Het schijnt dat ook vissen een lijdensweg hebben voordat het op het bord van de consument tercht komt.

Ik ben toch benieuwd hoe jullie hierover denken en nogmaals dit is niet aanvallend bedoeld!!

Nog even over mezelf: ik eet wel vlees maar met mate en als het even kan ook biologisch.

Juist, dit is dus ook iets waarmee ik in m'n achterhoofd zit. Zo heb ik een leren jasje en drink ik dagelijks melk. En als je vegetarisch bent en wel vis eet, dan vind ik dat géén vegetarier. Want een vis is ook een dier? Die worden gewoon op het droge gekwakt en gaan zo een langzame, gruwelijke dood tegemoet.

Er zijn dus allemaal factoren voor mij die meespelen in 'wel of geen vlees?' . Vind het maar moeilijk

Ik zie het niet als aanval hoor, ik geef je volkomen gelijk.

angel25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 22:03

Ik eet geen vlees en probeer verder zo veel mogelijk biologisch te kopen, maar omdat het zo duur is, is het niet altijd haalbaar.
Ik ben niet 100% natural maar word het wel steeds meer.
Ik rij sinds een paar dagen bitloos, wat erg goed gaat.
Binnenkort komt de natuurlijk bekapper voor het eerst.
Ik doe veel met bach remedies voor mn paardje.
En verder ben ik erg geduldig met haar (heb dr van de slager gered, ze heeft een bewogen verleden) en het gaat erg goed. Dit weekend ga ik voor het eerst bitloos met haar naar het bos. In de bak stopt ze onmiddelijk als ik 'ho' zeg dus duimen dat ze dat buiten ook doet.

Ze is een draver en is altijd gewend geweest om in de winter s'nachts op stal te staan. Zomer's staat ze wel dag en nacht buiten. Misschien probeer ik dr volgend jaar ook in de winter wel buiten te laten. Ook heb ik net even rondgesnuffeld op sites voor informatie over boomloze zadels, misschien als ik weer eens geld teveel heb dat ik er 1 aanschaf.
Dus eigenlijk ben ik half natural?? Knipoog

angel25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 22:03

Ik eet geen vlees en probeer verder zo veel mogelijk biologisch te kopen, maar omdat het zo duur is, is het niet altijd haalbaar.
Ik ben niet 100% natural maar word het wel steeds meer.
Ik rij sinds een paar dagen bitloos, wat erg goed gaat.
Binnenkort komt de natuurlijk bekapper voor het eerst.
Ik doe veel met bach remedies voor mn paardje.
En verder ben ik erg geduldig met haar (heb dr van de slager gered, ze heeft een bewogen verleden) en het gaat erg goed. Dit weekend ga ik voor het eerst bitloos met haar naar het bos. In de bak stopt ze onmiddelijk als ik 'ho' zeg dus duimen dat ze dat buiten ook doet.

Ze is een draver en is altijd gewend geweest om in de winter s'nachts op stal te staan. Zomer's staat ze wel dag en nacht buiten. Misschien probeer ik dr volgend jaar ook in de winter wel buiten te laten. Ook heb ik net even rondgesnuffeld op sites voor informatie over boomloze zadels, misschien als ik weer eens geld teveel heb dat ik er 1 aanschaf.
Dus eigenlijk ben ik half natural?? Knipoog

angel25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 22:08

Mac schreef:

Vlees is geen natuurlijk voedsel van de mens.....waar baseer je dat op?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 23:02

@ Mirthe, een vis heeft meestal een beter leven achter de rug ipv bioindustrie achtige praktijken. Vanwege mijn voedselallergie kan ik niet volledig dierloos, ik mag ook geen kaas, melk en eieren. Dan zou ik dus veganistisch zijn meteen... Clown

Ik ben tegen bioindustrie én het geklooi met allerlei hormonen en toevoegingen, voor mij een reden om te minderen met vlees. Ik ga proberen te stoppen, maar dus nog wel vis. Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 00:02

Dan moet je nodig eens geinformeerd worden wat de visvangst met het ecosysteem doet. Ik zou zeggen, ga dan voor gekweekte vis...

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 09:23

theemuts schreef:
Vlees is geen natuurlijk voedsel van de mens.....waar baseer je dat op?

Mensen zijn omnivoren,dus eten vruchten en vlees,net wat hun uitkomt.
Ze kunnen alles hebben,dat is bewezen door het spijsverteringskanaal enz. te onderzoeken.
Onze spijsvertering lijkt op die van apen,en ook die eten soms vlees.
Je hebt carnivoren,omnivoren,en herbivoren.
(vleeseters,zoals roofdieren,alleseters zoals de mens,en planteneters zoals de koe)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 10:00

Wendy schreef:
Dan moet je nodig eens geinformeerd worden wat de visvangst met het ecosysteem doet. Ik zou zeggen, ga dan voor gekweekte vis...

gekweekte vis is net zo goed bioindustrie
de vissen zitten ook met z'n allen in bakken gepropt
dan kun je net zo goed vlees eten

er is wel een vissoort (rode baars) die gewoon bij de Digros te koop is
deze wordt gevangen door kleine vissers in het Victoriameer in Afrika die daardoor een inkomen hebben voor hun gezin
gebruiken geen drijfnetten dan heb je verantwoorde vis
tenminste, in zoverre dat een vis ook niet echt prettig dood gaat Scheve mond

@judithM
leder koop ik tegenwoordig alleen voor de noodzakelijke dingen
idd een zadel (maar ik heb ook nog 2 wintec's) hoofstel (heb er ook één van kunstof)
schoenen/laarzen
maar een lederen bank of autobekleding of halster zou ik bv zelf niet (meer) kopen
ook tassen koop ik van stof, die kun je tenminste ook nog in de wasmachine doen Tong uitsteken

hoewel ik het zelf niet eet, ben ik niet echt tegen vlees op zich
maar wel tegen maar wel tegen de manier waarop veel dieren hiervoor misbruikt worden
het probleem is dat de mensen veel te veel vlees eten
als iedereen nu eens 3 keer per week een ons vlees zouden eten en 2 keer een ons vis dan zou de bio industrie helemaal niet meer nodig zijn
maar de mensen moeten dan wel bereid zijn een hogere prijs te betalen
de meeste willen juist veel vlees eten voor zo weinig mogelijk geld
ze werk je bioindustrie in de hand

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 11:40

Ik eet ook geen vlees, noch vis, want mijn princips gelden voor beiden. Ik drink wel melk, eet alleen eieren van kippen met vrije uitloop, draag geen bont, en koop geen lederen salon of dergelijke. Ik heb wel lederen hoofdstellen, omdat de kwaliteit daarvan toch stukken beter is, ik kan niet anders. Ik ben ook niet tegen vlees op zich, is perfect normale voeding, maar de manier waarop dit vlees op mijn bord geraakt doet me walgen...
Idd voor bont, in het hoge noorden is dit perfect toegestaan, ze hebben het nodig om te overleven, het komt direct van hun prooi, maar hier is het een extravagant luxe item geworden waarvoor miljoenen dieren in kooitjes moeten afzien....

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 12:24

Bij ons thuis eten we geen vlees, soms wel maar dan alleen biologisch. Ik ben voor de rest niet echt heel erg natural, ik doe soms wel natural-dingen met mijn paard