Gevaarlijk?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Simone_40

Re: Gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:57

Je hoeft hem ook niet met een stuk hout in elkaar te timmeren. Hoe zou je het zelf oplossen?

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 00:56

imke schreef:
Beste Cassidi, ik zeg niet dat ze een fel rood tasje mee moet nemen. Dat zegt zo'n meisje boven mij.

Dat was ik dus, zie daar ook niet heel veel geks in, als je weet dat je aan gevallen gaat worden en je moet toch die wei in is dit een heel diervriendelijek manier lijkt me , ik kan wel een stuk hout mee nemen, maar denk dat je daar geen respect mee afdwingt, maar soms moet je gewoon slimmer zijn ,
Je kan ook je parelli stick meenemen en even hocus pocus doen, maar denk niet dat dat werkt,

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 01:02

Dat was ik dus, zie daar ook niet heel veel geks in, als je weet dat je aan gevallen gaat worden en je moet toch die wei in is dit een heel diervriendelijke manier lijkt me , ik kan wel een stuk hout mee nemen, maar denk dat je daar geen respect mee afdwingt, maar soms moet je gewoon slimmer zijn.
Je kan ook je parelli stick meenemen en even hocus pocus doen, maar denk niet dat dat werkt,
Welke andere slimme tip is er wel gegeven, (heb ik misschien gemist) om dit paard de wei uit te halen, je moet hem eerst uit de wei halen om hem in de ring te krijgen , maar dan word je eerst aangevallen , dus hoe krijg je zo`n paard uit de wei dan??
Je kan hem wegjagen , maar heo doe je dat als hij geen respect voor je heeft, wees dan slimmer en maak jezelf wat groter en meer bedreigender met een fel tasje op van mij part iets anders als een tasje raar is voor sommige mensen.
Je zult toch moeten laten zien dat je niet onder de indruk ben van dit gedrag.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 01:04

Volgens mij heeft de TS al geen probleem meer, aangezien ze hier zelf (en via pb) niet meer reageert...

patsertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 01:19

wat gebeurt er als je zelf gewoon op je plek blijft staan en net doet of er niets aan de hand is?
ik had vroeger een pony en die deed precies hetzelfde
rende ik weg kwam ze met de oren plat in de nek achter me aan gerend en kon ik dus rennen voor mijn kleine korte leventje
bleef ik nou staan ging ze naar me toe rennen en dan stond ze voor me met ontblote tanden en oren plat mond wagen wijd open en dan in een keer veranderde haar hele mimiek en zag ze dat haar toneelstuk niet werkte en dan kwam ze met haar hoofd naar me toe en had ze zoiets van ík deed toch niks?!'
blijf gewoon eens voor hem staan maakl je groot imponeer hem!
neem wat lekkers mee de wei in wat alleen je paard weet
een wortel een appel at brokjes zodat hij nals hij je aan ziet komen het voermens aan ziet komen en niet dat mens wie wel weer wil rijden
haal hem ook uit de wei om andere LEUKE dingen te doenzoals wandelen en lekker poetsen of iets waarvan je weet dat paarden dat leuk vinden!
zet hem dan weer terug en dat doe je gewoon een paar keer per dag of je gaat ff de wei in pakt hem geeft hem wat lekkers en gaat dan weer weg zodat hij weet oh... ik hoef niet altijd op stal al zij komt

kan allemaal werken er is alleen wel ff wat tijd voor nodig!!!
succes!

Plona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 21:21

Ik werk op dit ogenblik om de pony wat op afstand te houden met een touw en hem pas toe te laten als de oren goed staan en als ze rustig is. Dan mag ik haar ook pakken en aaien enz.

Verrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 20:19

imke schreef:
De pony vertoont erg dominant gedrag. Ik denk voor je eigen veiligheid, dat een flinke mep beter is dan er liefdevol mee omgaan.

Hier ben ik het helemaal mee eens!!!!

En op de plek blijven staan en net doen of er niets aan de hand is lijkt me zeeeeer onverstandig!!!

chicopicaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:54

Waarom willen mensen toch altijd dingen met slaan oplossen ?? Ik zie het zo vaak gebeuren , mensen hebben soms zo weinig geduld... het paard gaat je er absoluut nie leuker op vinden... geduld wederzijds respect , en dat heb je nie van de een op de andere dag daar moet aan gewerkt worden maar doe dat ook zo dat je een gelijkwaardige relatie met je paard krijgt......................

Amberr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:56

Verrox schreef:
imke schreef:
De pony vertoont erg dominant gedrag. Ik denk voor je eigen veiligheid, dat een flinke mep beter is dan er liefdevol mee omgaan.

Hier ben ik het helemaal mee eens!!!!

En op de plek blijven staan en net doen of er niets aan de hand is lijkt me zeeeeer onverstandig!!!

het paard vertoont inderdaad dominant gedrag, maar begin nu niet gelijk erop los te slaan. hij verdedigt zijn stuk grond. ik zou er eerst voor zorgen dat jullie band verbetert (raad je parelli aan) voordat je weer zijn land in loopt (is namelijk gevaar voor jezelf!).

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:33

ik zou zeggen
trek het je er niets van aan hij denkt dat jij hem eng vind en dat vind je niet dus als hij naar je toe komt stokstijf blijven staan
en als je dat doet denkt hij o jee ze reageerd niet en dan houd hij ermee op
dan pak je hem vast en neemt hem mee of als hij gaat steigeren je handen in de lucht steken en ho roepen als jij groter dan hem bent gedraagt hij zich omdat hij dan weet dat jij de baas bent en komentaar hier over graag via pb

mvg daphne

Plona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 22:26

Helaas ik dacht ervan af te zijn. Ik heb er zelf niet z'n last van de pony krijgt te horen als ie probeert te steigeren oren plat te leggen enz. zeg ik streng 'NEE!' en dan doet ze niks meer. Nu ging mijn moeder de wei in en hij kwam haar achterna oren plat en weer steigeren. Ik mag haar absoluut de rug niet toedraaien en met het longeren begint ze ook erg te worden ze bokt dan en steigert ik kan haar zelf wel uit de lucht houden maar ja als er iemand anders komt dan moet die daar ook wel door de wei kunnen lopen

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 01:14

pfffff het lijkt wel of jullie het over mijn paard hebben ,ook zo'n dominante dame ,wat ik doe ,ik blijf staan met een kort zweepje achter m,n rug en een appel in me hand ,als ze haar kont draait krijgt ze een flinke mep en verstop ik meteen weer de zweep ,komt met face forward krijgt ze meteen de appel en daarna loop ik meteen weg ,dan staat ze wel ff te kijkenmaar gaat ze daarna weer grazen ,ik hou dit nu al een tijdje vol maar het gaat steeds beter ,maar ik loop niet weg ,ik blijf staan en maak me groot als zij dreigt ,ik loop pas weg als ik haar de appel heb kunnen geven ,en die krijgt ze alleen als ze lief is