ECHT natuurlijk accessoire

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ruga

Re: ECHT natuurlijk accessoire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 00:17

Arabesk schreef:
hahahaha, ik zie mezelf al met een zonnewijzer horloge Haha!

ik doe niet aan horloges Clown, niet aan GPS of TOMTOM, er gaat niets boven kaart+stratenboek ik kom overal, met de auto dan Clown

Ik heb vandaag een TomTom aangeschaft Bloos! Ik heb me lang verzet, maar ik rij veel voor het werk en ik merk dat de (mannen)wereld rond mij minder en minder begrip kan opbrengen voor 'ik vond het niet meteen','er was file' of 'al die flitspalen ook'. Iedereen heeft nl. zo'n sprekend scherm aan de voorruit dat zegt waar het is, waar de file staat en waar je snel even op de rem moet voor de flitspaal.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 00:36

Deze is nog iets duurder, die is uit titanium en goud Haha! Van Meister, een echt Zwitsers uurwerk Cool

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 09:41

Wow zeg, MEISTERschmuck inderdaad! Geweldig mooie mechanisch kompassen ook zeg. Regelrecht 21ste eeuwse versies van 17e eeuws instrumentmakersvakmanschap. Daar smelt ik inderdaad van.

@Arno
Het punt is dat verdwalen niet nodig is ZONDER gadgets op batterijen. Dat navigeren zonder moderne hulpmidden niet alleen betrouwbaarder is maar ook leuker Haha!
Ik HEB stafkaarten maar gebruik die alleen bij de voorbereiding om te voorkomen dat mijn paard nodeloos om moet lopen. Ik heb de afgelopen 5 jaar geen kaart meegenomen en ben in TIGduizend kilometer NIET verdwaald.
Daarmee zijn we bij het onderliggende punt Arno. Als de grondbeginselen BEGRIJPT, zijn die DEEL van jou en KUN je niet verdwalen.
Het leuke van dit zonneschijf-kompas-gedoe is dat het je met de logica van basisvaardigheden vertrouwd maakt.

Komt BIJ dat het geweldig is als fundamenteel onthaasten. Als je op digitale tijd moet paardrijden ben je gewoon verkeerd bezig. Dat is de verkeerde mentaliteit om met je paard te communiceren en laten we wel zijn, wat maakt een kwartier eerder of later, een half uur dus, nu uit op een paar uur riijden?!
Hetzelfde geldt voor de route. Je hebt toch OGEN??!! Je kan zeker van de hoge uitkijkpost op je paard binnen een straal van gemiddeld zeg 1000 meter gewoon Wow! waar je bent. Zelfs als je in een stevige draf-galop doorrijdt is dat een tolereerbare navigatiefout van >10% per UUR!!!

Ik ga nog even op die links van je zoeken Bandida, want er zijn daar WEL een paar leuke dingen voor Bor E. SUPERMAN Haha! bij. Dank je.

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 10:37

Huertecilla schreef:
Die heb ik bijna 30 jaar geleden eens gezien en dat blijkt een verzamelaarsitem... Kwestie van geduld, komt wel.

Je zou haast denken dat toeval niet bestaat.

Afbeelding

Twintg jaar oud, nieuw in de doos, compleet met de handleiding Haha!

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 10:00

http://www.belfactum-shop.de/index.php?cPath=21

Zoonlief wil

Afbeelding

Wordt gedragen en gebruikt door Passepartout in een eindeloze tekenfilmserie over Reis om de Wereld in 80 Dagen hier.
In het licht van zelfredzame vaardigheden is dat een perfect kado van mij voor zijn verjaardag.

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 10:23

...zo, EN een educatief bouwpakket voor een kompas besteld voor hem Haha!

HC