x_lubbet_x schreef:gewoon normaal halster..touwhalster vind ik zooo raar staan...net of je het zelf in elkaar hebt gezet ofzo...
Tja, ik vind een touwhalster wel heel erg leuk staan. Veel leuker dan een gewoon halster.

Krijg wel vaak de vraag of ik hem zelf gemaakt heb (nee hoor, wel zelf gekocht). Veel mensen weten helemaal niet waarom ik dat touwhalster gebruik. En dan heb ik het over mensen die paarden hebben of rijles krijgen e.d. Ze hebben nog nooit van grondwerk of freestyle gehoord.

Ik vind dat er absoluut verschil zit in hoe ik communiceer met mijn paard via een touwhalster of gewoon halster. Al is mijn paard nu al zo op me gericht, dat ik vaak eigenlijk geen eens meer een halster nodig heb. Mijn gewone stalhalster laatste gebruik ik alleen als 'ie in de trailer moet (wat niet vaak voorkomt). Mijn paard staat vrijwel nooit vast. Hij blijft heel lief bij me staan, als ik met hem bezig ben. Had je hem eens moeten zien, toen ik hem net had. Ja, ik ben echt superblij dat juist door dat touwhalster onze communicatie zo geweldig is verbeterd en dat we nu echt een team samen zijn.