Longeren zonder zweep/Mogelijk?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nienke_92

Re: Longeren zonder zweep/Mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:37

Rinse luistert echt heel goed naar mn stem, dus als ik hem longeer dan longeer ik hem meestal zonder zweep. Ik heb hem wel altijd in het midden liggen, dus als Rinse het niet doet en niet wil luisteren dan neem ik de zweep er wel bij. Je kunt altijd het uiteinde van je longeerlijn gebruiken.
En als je pony echt goed luistert naar je stem kun je hem in de toekomst altijd zonder longeerlijn longeren. Doe ik meestal dan ook. Is heel erg leuk om te doen!

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:15

ja je kunt makkelijk longeren zonder zweep:)
en inplaats van een zweep je stem gebruiken

LaDar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:44

Ik merk dat velen van jullie zonder zweep longeren. Ik kan mijn paard ook (zonder zweep) rondjes om me heen laten lopen en door middel van stemhulpen van tempo laten wisselen.
Ik heb mn zweep echter nodig bij het oplossen van bepaalde problemen zoals: naar binnen vallen, stelling naar buiten, voltes vergroten enz.(en dus niet zo zeer voor het 'opjutten' van mijn paard) Ben benieuwd hoe jullie deze dingen zonder zweep doen. Iemand tips voor mij?

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:08

Tja, ik gebruik dan altijd de longeerlijn. Maar die dient dus eigenlijk hetzelfde als een longeerzweep. Dus mijn tip heeft niet zo heel veel nut, want dan kun je volgens mij net zo goed je zweep gebruiken.