EvaSuzanne schreef:Ik ken het helemaal! Mijn shet liet zich ook niet longeren, het ligt niet aan mij, heb al zoveel grote paarden beleerd aan de longe! Maar die shets zijn echt een ander verhaal.
Die van mij ging gewoon heel lief naar me staan kijken, tikje met zweep daar werd hij alleen maar zielig van, hij snapte er niets van. Jagen hielp bij mij ook niet.
Ik heb het opgelost door de longeerlijn als een soort teugel vast te maken aan het halster, zelf schuin achter hem te gaan staan en eerst eens ho en stap aan te leren. Ik hoef verder weinig te sturen, maar als hij wil draaien kan ik hem iig corrigeren met de buitenteugel. In het begin had ik die trouwens onder zijn kont en boven zijn spronggewricht hangen, waardoor ik hem belet dat hij naar me toe kan. Toen hij eenmaal doorhad dat hij van me af moest lopen ging het heel snel, draf en galop zaten er ook zo in! Nu kan ik ook gewoon met de longe aan 1 kant vastgemaakt. Succes ermee.
edit: Ik heb hem wel 1 keer een harde klap verkocht met de zweep, zodat hij eens een keer echt naar voren ging, aangezien hij op kleine tikjes absoluut niet reageerde. Nu hoef ik alleen maar te klikken met de zweep, daar reageert hij super op.
Okee dankjewel, heb ik denk ik heel veel aan!