Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
cindysponys schreef:Tuurlijk kan dat. Zou 400-500 kilo paard niet op hol kunnen slaan als je iets in zijn mond doet en daar aan trekt?
eilleen333 schreef:cindysponys schreef:Tuurlijk kan dat. Zou 400-500 kilo paard niet op hol kunnen slaan als je iets in zijn mond doet en daar aan trekt?
waar zeg ik dat het indoen van een bit hier uitkomst biedt?
cindysponys schreef:Hier ben ik het niet mee eens. In mijn ogen is dit niet nodig. Paarden onderling kunnen ook zonder hulpmiddelen (zoals een halstertouw) oplossen wie de leider is, dus waarom zouden wij dat niet kunnen?
Citaat:At liberty (=los lijkt me, ik heb me nooit goed in Parelli verdiept) is voor mij juist een goede manier om dit soort dingen op te lossen. Aan een halstertouw kan een paard ook niet omdraaien of steigeren.
cindysponys schreef:Wacht even. Je zit op je paard, je paard begint te 'klieren' dus je rijdt een overgang (goed dat je dan probeert op wat anders te focussen), je paard doet braaf de overgang, jij zet hem stil, stapt af, en geeft hem een koekje. Tegen die tijd weet dat paard écht niet dat hij een koekje kreeg omdat hij braaf de overang reed! Lijkt mij.