Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lermy schreef:Ik heb geleerd licht te rijden vanuit de knieen, dan heb je de stijgbeugels niet nodig. Hoort dat niet zo? Of heb ik het altijd "verkeerd" geleerd?
Lermy schreef:Dat bedoel ik ook Buitenzinnig, ik laat me door de beweging van het paard omhoog veren en steun daarbij alleen op mijn knieen om de beweging af te maken. Ik heb alleen een lichte druk op de beugels.
Daarom snapte ik eigenlijk niet waarom sommige paarden drukplekken van de beugelophanging krijgen, die heb ik bij mijn paarden nooit gezien.
Maar ik snap ook dat bij endurance ritten de beugels haast noodzakelijk zijn.
Bedankt voor de uitleg!
Huertecilla schreef:Ik zeg dat het problemen KAN geven op lange ritten,niet dat dat per definitie ook zo IS.Tinkerloos schreef:Je zegt het al: langdurig lichtrijden..
Dus niet op een rit van 3 uur,maar echt lange ritten,zoals bij de endurance.
(wat Lenneke dus doet)
euh... is dat niet NET een verkoopargument VOOR boomloos altijd?! Dat endurance?? Ik raak nu in verwarring![]()
HC
Mazzel-meid schreef:Ik geef als antwoord dat dat op lange ritten kan gebeuren,en dat is per paard ook verschillend.- Dit type boomloos zadel wordt vaak gebruikt als endurancezadel. Langdurig lichtrijden kan de rug echter teveel belasten.
dat vetgedrukte is nieuw voor mij, waarom zou dat de rug teveel belasten?? Met een goede pad eronder moet de drukverdeling toch goed zijn. Anders kan ik dat zadel de deur wel uit doen...
Wie weet daar meer over?
Lenneke_ schreef:Sorry hoor