Ja natuurlijk, ik laat haar haar gang ook niet gaan, want ze is veel sterker dan ik ben. Het is niet zo dat ik haar laat gaan. Als ik in het bos rij, dan mag ze op een lang bospad even gaan, maar als ik zeg het is genoeg, dan is het genoeg.
Maar dan luistert ze ook wel naar mijn stem, dan zeg ik zacht en laag; Hé!!!.
Dat zit er vanaf het begin al in gebakken en daar reageert ze goed op, maar gisteren bleef ze gewoon een beetje klooien, dat is zo'n dag dat ze er geen zin in heeft.
Dan moet ze alles wel doen wat ik van haar vraag, ook al zal het in de stap zijn, doe ik dat niet, dan begint ze de volgende keer gewoon weer precies hetzelfde!!!
Dit gedrag heeft ze gewoon 1x in de zoveel tijd, dan moet ze weer even weten waar ze aan toe is en dan is het weer klaar voor een hele tijd.
Dit had ik ook wel verwacht hoor, ik ben met wat nieuws begonnen en dan probeert ze het even.
Hier komen weook wel weer doorheen.
Maar even off topic, ik mag hier graag lezen over bitloos, boomloos en NH. Maar wat mij opvalt is net zoals in mijn andere topic over het gapen, dat er gelijk aan iets erg wordt gedacht wat ze wel niet kan mankeren, ik krijg een hele opsomming over me heen, wat er allemaal verkeerd kan zijn, terwijl ik duidelijk aangeef dat ze het wel vaker heeft en zoals bij dat gapen dat verder geen raar gedrag vertoont.
Het is een paard met een apart karakter, toen ik haar kreeg wist i niet eens of ik wel achter haar kon staan, zo'n chagerijnig en zuur was ze. Nu kan ik onder haar door kruipen als ik wil. Wat ik wil zeggen, als ze echt niet lekker is ofzo, dan merk ik dat echt wel, ik heb wel vaker paarden gezien en gehad met een rugprobleem en hou teveel van onze paarden om ze door te laten lopen met pijn o.i.d.
Ik vind het gewoon jammer dat er gelijk aan zoiets wordt gedacht. Een paard heeft zijn dag ook gewoon eens niet.