[AR] schoftonderlegger?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BlackDevils

Re: schoftonderlegger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 02:30

Wat ik bedoel te zeggen is dat bij een tweespan, wanneer de pony's staan voor de kar de treklijn eigenlijk niet onderbroken mag zijn door de draagriem van het schoftje.
AfbeeldingAfbeelding

Ik zeg niet dat dit bij jou het geval is. Het kan nog wel eens vertekenen door de beweging van de de pony's.
Wanneer deze hoek er dus wel is dan kan dat drukkingen geven van het schoftje. Een kennis van mij die heeft dat gehad.
Ben persoonlijk van mening dat een goed en passend tuig geen onderleggers nodig heeft.

Trouwens rustig topic zo. Echwel zegt niet eens wat... Haha!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 10:34

Ik gebruik altijd een katoenen schoftonderlegger (van Polypad) mooi spul Ja
Maar eigenlijk alleen omdat het een behoud voor het leer is (en ik geen zin heb om na elke rit borst én schoftje schoon te maken Bloos )
Een onderlegger zie ik eigenlijk net als een zadeldekje onder een zadel.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:32

BD; Nogmaals, zou je even willen overleggen als je foto's uit mijn profiel wil gebruiken. In dit geval kun je net zo goed foto's van internet zoeken (bijv van de idealsite). Daarbij lijkt het me in dit geval relevant om vergelijkbare foto's te gebruiken. Gezien je bij deze foto in perspectief moet kijken en dat blijkt voor sommige nogal lastig te zijn.
Daarbij kun je gareel niet vergelijken met gewoon borsttuig. Gareel heeft nl een vaste vorm wat borsttuig niet heeft.

Deze discussie lijkt me nu eigenlijk wel afgesloten, dus we kunnen weer on topic

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 18:29

Laura,
Je klinkt een beetje gepikeerd...
Wist niet dat t verboden was om een voorbeeldje uit een profiel te halen, zal er de volgende keer rekening mee houden. Was niet de bedoeling om je af te zeiken oid.
Wat betreft dat een gareel anders ligt klopt wel, maar doordat de trekkers vast verbonden zitten klopt de hoek die ie maakt niet altijd doordat de schuinte van de schouders nogal verschilt, vooral shetlanders hebben een stijle schouder.
En ontopic; dit heeft toch alles te maken met drukplekken van een schoftje?

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:28

ik gebruik een singelbontje als onderlegger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 19:59

Ik heb onlangs onderleggers gekocht van Polypads. Ben er erg tevreden over, ze vormen zich mooi naar het schoftje.
Een minpuntje, de klittenbandjes van het borsttuig zijn te breed... maar, daar hebben we een moeder voor ( lees:naaimachine Haha! )

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:01

Dat klopt, en dat staat heel lüllig...maar voor de rest zijn ze prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:37

Albertine_N schreef:
Dat klopt, en dat staat heel lüllig...maar voor de rest zijn ze prima.

idd.... staat een foto van in mijn profiel....