[AR] Kan ieder paard/pony voor de kar beleerd worden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Re: Kan ieder paard/pony voor de kar beleerd worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:46

Een druk paard voor de wagen hoeft geen probleem te zijn, als de menner maar ervaren en behendig genoeg is om hem in toom te houden. Aan jou om te bepalen of dit het geval is.
Als je nog nooit gemend heb, is dit niet hét paard om mee te beginnen. De overgang rijden - mennen is behoorlijk groot, doordat je je belangrijkste hulpen mist.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:14

Je kan het elk paard denk ik wel leren,
maar weet niet of elk paard het leuk vind .. Haha!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:05

Je kunt idd elk paard (laten) beleren voor de wagen, maar niet elk paard is er geschikt voor, maar dat geldt voor elke tak van paardensport. Hoewel ik een schrikkerig type, liever door een prof. zou laten beleren! En je moet natuurlijk wel met zo'n paardje kunnen mennen, hetzelfde als met rijden, je moet dan wel het paardje aan kunnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:09

Mijn NRPS (met ca. 90% Arabisch bloed, 1.56 hoog) kun je ook voor een karretje zetten. En ik las hier wat dingen over 'paniekerige paarden niet proberen' etc, maar het stomme is... Mijn pony is onder het zadel echt behoorlijk kijkerig en dribbelig buiten, maar voor de kar schijnt 'ie juist heel relaxed te zijn.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:24

ja maar ik ga het ook niet alleen doen hoor! Ik heb zelf nog helemaal geen ervaring met mennen, maar de eigenaar wel, dus ik ben benieuwd Knipoog

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:25

In het voorjaar gaat mijn vriend Promise naast Sammy (zie mijn profiel) voor de wagen zetten. Het zal een mooi setje worden. Sammy sloom en overal bang voor, Promise erg loperig en juist nergens bang voor. De haflinger zijn we ook ooit mee bezig geweest, maar die kon slecht tegen de oogkleppen, terwijl dat juist zo'n lekker betrouwbaar beest is. We zien wel wat het met die twee in het span wordt, mijn vriend heeft er in ieder geval alle vertrouwen in.