Boomloos met Engelse beugelriemen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Re: Boomloos met Engelse beugelriemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 02:15

ik ook engels... met de Barefoot reed ik het en nu met de Ghost ook weer, geen probleem, dat zwabberen gaat vanzelf over Ja

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 09:08

Ik ben dat zwabberen juist afgeleerd door die barefoot (behalve in galop), juist omdat ik geen steun had.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 23:55

niks geen gezwabber hier met engelse riemen. Ik heb gewoon die van barefoot meebesteld, was toch aan nieuwe toe en zo heb ik meteen die hoesjes erbij. De hoesjes zouden aalleen wat langer mogen, want ondanks lange zit en lange benen steekt er nog een heel stuk bovenuit.
Ik denk er aan om er door de zadelmaker een stukje te laten afknippen Knipoog

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:11

Marcella schreef:
Rij ook met engelse beugelriemen. Helaas zijn zelfs de kortste westernfenders voor mij te lang. Behalve die van de Arizona die kunnen wel kort genoeg voor me. Zou graag voor het buitenrijden wel westernfenders willen hebben, want dan heb je net wat meer grip.

Zijn die fenders dan werkelijk zo lang? Ik las wel dat er twee maten zijn.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:18

Ja, maar die 2 maten schelen niet zo heel veel. Bij het testzadel had ik er moeite mee om de lange van de korte te onderscheiden. Ik weet nu nog steeds niet welke ik die week eraan heb gehad. Misschien wel links de korte en rechts de lange, wie weet?

Bij mijn eigen zadel zaten wel de korte fenders. Met mijn 1,65m past dat keurig.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:05

deedee19 schreef:
Marcella schreef:
Rij ook met engelse beugelriemen. Helaas zijn zelfs de kortste westernfenders voor mij te lang. Behalve die van de Arizona die kunnen wel kort genoeg voor me. Zou graag voor het buitenrijden wel westernfenders willen hebben, want dan heb je net wat meer grip.

Zijn die fenders dan werkelijk zo lang? Ik las wel dat er twee maten zijn.

De lange maat heb ik nog niet eens uitgeprobeerd, maar de korte maat is voor mij ook nog te lang. Ben 1.55 met korte benen. Bloos