[AR] Gebroken liverpool? Tongvrijheid? Bokkenbit? Help!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvoIce

Re: Gebroken liverpool? Tongvrijheid? Bokkenbit? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 23:06

Mijn DA doet ook gebitten en daar heb ik goede ervaringen mee, dus daar houdt ik het bij.
Maar dankjewel voor je tip.

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:21

De reacties op een gebroken liverpool zijn nogal negatief, maar ik ben er tevreden over.

Voor onze shet met minimondje heb ik een myler bit gekocht, die gebroken is. Volgens mij is dit vrijwel hetzelfde als een gebroken liverpool. Op een enkelgebroken bustrensje liep ze fijn, maar met een liverpool en bokkenbit deed ze haar mond niet dicht. Ze raakte tevens in paniek en wilde absoluut niet meer stil staan. Ik zocht daarom ook naar een gebroken liverpool en ben uitgekomen bij een mylerbit. Dit bit is dunner en gebroken, waardoor het wel goed in haar mondje past. Ze loopt er heel rustig op en ik heb eerlijk gezegd niet de indruk dat de inwerking gemeen/hard is. Ze reageert namelijk heel snel en is erg gevoelig.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:25

Een mylerbit is ook niet enkelgebroken, hier is namelijk de kritiek op. (even lezen Knipoog ) Een mylerbit is sowieso een heel vreemd bit, het mondstuk is eigenlijk niet vergelijkbaar met de 'normale' mondstukken.

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 10:41

Het bit is mij verkocht als namaak-mylerbit (bij marathonwagen.nl in Vlagtwedde). Het ziet er hetzelfde uit als de enkel gebroken liverpool op de foto's...

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 11:02

Dat bit lijkt in de verste verte niet op een Myler.... Een Myler is volgens mij zo gebouwd dat ie wél onafhankelijk kan bewegen maar op een bepaald punt blokkeert, en dus niet het kakenkrakereffect heeft. Deze heeft dat duidelijk wel......

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:54

Sorry, ik heb bij het verkeerde bit gekeken. Degene die ik bij marathonwagen.nl heb gekocht is een bitje met kleine tongboog met een langwerpig rolletje in het midden. De scharen zijn onafhankelijk van elkaar te bewegen.
Dit is dan toch een soort van mylerbit?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 14:12

Ja dat is inderdaad een mylerbit.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 10:25

onze schurk is op een liverpool niet te houden , zit geen rem meer op
dit bit is voor hem te scherp
we hebben echt vanalles uitgeprobeerd
op alle andere deed hij het wel netjes
nu rijden we m met een dubbelgebroken watertrensje , zowel onder zadel als voor de kar
daar loopt die prima op , pobeert niet voor het bit weg te duiken , pakt m niet vast en er zit zowel stuur als rem op Haha!