reininglover schreef:Je paard loopt achter je? Ook als je hem van stal, wei haalt? Weet je hoe gevaarlijk dat dat is? Je moet ten allen tijde kunnen zien wat je paard ziet. Dus hij moet met zijn hoofd langs jouw schouder lopen. Zo heb je geen enkel risico dat je paard over je heen loopt, achter op je klapt... . Ik ken een meisje en dat liet haar paard altijd achter lopen. Paard verschrok van iets dat zij niet had opgemerkt en loopt gewoon over haar heen, ze is nu kreupel voor het leven.
Ik hoop dat je hier over gaat nadenken. Het is niet goed als je paard achter je aan sjokt, zo heb je totaal geen controle over hem en wie weet is het binnenkort te laat.
Nou sorry maar hier ben ik het absoluut niet mee eens, als hij naast me gaat lopen dan gaat hij met mij wandelen zeg maar en dat is absoluut niet de bedoeling. Hij loopt ongeveer een meter achter me en ik zie dat absoluut niet als gevaarlijk. Trouwens emiel voest en nog vele anderen zeggen dat dit juist de manier is om je paard te laten weten waar die staat en je meer controle hebt over je paard.