[AR] Vervelend gevoel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

manie

Re: Vervelend gevoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:21

ardo_iggy schreef:
Ik geef jullie ook gelijk.
En als een pony niet voor de kost kan werken moet hij weg.
Aan een pony die alleen maar geld kost en je krijgt er niks voor terug daar heb je gewoon niks aan.

Maar ik vraag me af of het in dit specifieke geval aan de pony ligt.....

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:23

Dat is dan de vraag.
Mischien is het dan wel beter voor de pony om naar een baas toe te gaan die er beter mee om kan gaan.

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:39

ardo_iggy schreef:
Aan een pony die alleen maar geld kost en je krijgt er niks voor terug daar heb je gewoon niks aan.

Dit vind ik wel een beetje raar gezegd... Ik heb 3 jaar geleden (was toen al 15 dus kon er toen ook niet op rijden) een shetje gekocht. Staat nu wel voor de kar, maar ik heb hem nooit gekocht met de bedoeling van ermee te gaan mennen ofzo... Leek me gewoon leuk, een pony om voor te zorgen, mee te wandelen... (en natuurlijk ook aan iedereen te bewijzen dat ik ook in paarden geïnteresserd was als ik er niet op kan rijden (en nu heb ik hem toch voor de kar gezet Clown ))

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:40

manie schreef:
ardo_iggy schreef:

Maar ik vraag me af of het in dit specifieke geval aan de pony ligt.....

Maar voor TS kan de pony geen dienst bewijzen, waarschijnlijk omdat ze nog te onervaren is. Maar dan heeft Tamara als nog een goed punt, dat je hem dan beter kan verkopen aan iemand die er wel mee om kan gaan. En zelf lekker een ervaren pony kopen waarvan je kan gaan leren. Zodat je in de toekomst wel ervaring hebt om er zelf eventueel een op te leiden.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:19

Ik liep met Gerard Leijten over een concours waar ze die shet-sulky's verkopen. "Voor geen goud zou ik zo'n ding kopen, al kreeg ik geld toe. Levensgevaarlijk en vragen om ongelukken", was zijn mening.
Ach, en die man heeft toch wel wat meer ervaring dan de gemiddelde bokker hier....

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:22

Albertine_N schreef:
Ik liep met Gerard Leijten over een concours waar ze die shet-sulky's verkopen. "Voor geen goud zou ik zo'n ding kopen, al kreeg ik geld toe. Levensgevaarlijk en vragen om ongelukken", was zijn mening.
Ach, en die man heeft toch wel wat meer ervaring dan de gemiddelde bokker hier....

Ja en een flink aantal ervaren menbokkers hier hebben dergelijke wagentjes ook al als gevaarlijk bestempeld....

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:23

Zijn opmerking was een bevestiging van mijn vermoeden Lachen

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:33

Om het even heel bot te zeggen: mijn tweewielig Fort kruiwagen is beter geschikt als dergelijke karretjes!
Waarschijnlijk is de kruiwagen ook duurder, tja verschil in kwaliteit zit ergens in....

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 13:12

Mijn pony verkopen doe ik NOOIT!
Ik heb haar niet gekocht als zijnde ooit een menpony van te maken.
Misschien heb ik het in mijn eerste bericht niet duidelijk genoeg gezegd, maar ik hoef niet perse te mennen.
En ik ga echt niet mijn pony verkopen omdat deze geen brood op de plank zou brengen zoals jullie zeggen.
Want ik doe ook nog genoeg leuke andere dingen met haar hoor!
En die andere pony, ALS ik die uberhaupt laat beleren ga ik daar uiteraard lessen mee volgen.
Dat wilde ik met Ivy ook gaan doen alleen zijn we zover nooit gekomen (i.v.m. vervoer)
Aan de ene kant was dit topic ook meer bedoeld zodat ik even mijn verhaal kwijt kan en niet mijn bedoeling dat mensen gingen zeggen: VERKOOP JE PONY EN ZOEK EEN BETERE MENPONY....
Ik snap dat jullie het allemaal goed bedoelen en dat waardeer ik ook.
Dan maar niet meer mennen met mij pony's.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:14

Het spijt me maar een topic om je verhaal kwijt te kunnen hoort denk ik niet hier.
Alle mennende bokkers geven hun advies, voor ach en wee en wat sneu, bn je hier denk ik aan het verkeerde adres.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 13:16

IvysToeter schreef:
ik weet niet of dit hier hoort, maar zou iemand het anders even kunnen verplaatsen?

Echwel, waarom denk je dat ik dit geplaatst heb boven mijn beginpost?

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:25

Zoals bij veel dingen in het leven; Bij twijfel, niet doen.....

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 20:14

Kim, ik zou Ivy gewoon weg brengen naar een ervaren menner, als het daarna nog niet lukt dan moet het maar zo zijn en anders ... tja dan heb je weer plezier in het mennen

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:54

ardo_iggy schreef:

ooit van een hobby gehoord?! Vork

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:58

dan nu de tip: het ging prima,totdat het 'broek' probleem zich voordeed. Ik zou hier aan gaan werken, desnoods via NHS, haar laten wennen aan iets achter tegen haar kont/benen...
Zorgen dat ze het vertrouwen terug krijgt, als dat gelukt is en je mocht het mennen weer oppakken: NOOIT ALLEEN!
Je hebt het beleren toch prima gedaan, het ging toch ook aardig goed. Het gaat bij iedereen wel eens mis,opgeven zou ik alleen doen als de pony er gewoon écht niet geschikt voor is!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 11:56

Anke, heel erg bedankt voor die steun en voor de tip Haha!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 11:56

Anke schreef:
ardo_iggy schreef:

Lachen dank je wel

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 12:01

Tja, tis vervelend! Ik heb deze mei ook een ongeluk gehad, met ja Ja ook mijn shet...
Daarna hebben we ze enkel nog in het 2span gereden en vorige week ben ik dan ook weer alleen met Otje op pad geweest. Otje is op hol geslagen omdat een onderdeel van de kar afbrak...
Als nu de kar rammelt, schrikt ze nog wel eens maar ik kan haar wel terug nemen. Verder zou ik als ik jou was alles weer rustig opbouwen en geef niet zomaar op! Mijn Fleurtje was moeilijk met beleren en ik dacht: die krijg ik nooit meer in de kar, en ze is nu weliswaar makker dan Otje Haha!
Blijf haar longeren, blijf het proberen met die broek, ( mijn hengst accepteerd de broek ook niet altijd met longeren ) Geef niet op en oefen met iemand erbij, het hoeft niet in 1 week! Maar met het nodige geduld zul je heus nog wel op de kar kunnen klimmen Ja
Sterkte ermee! Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 14:22

Anke schreef:
ardo_iggy schreef:

Over het algemeen geldt dit bij iedereen lijkt mij? (uitzonderingen daargelaten)
Als je een pony koopt, met als bedoeling; recreatief rijden. En hij blijkt veel te sterk en te kijkerig te zijn, waardoor je er niet lekker mee kan rijden. En je bent zelf dus eigenlijk te onervaren genoeg om lekker ontspannen met hem te rijden. Kan je hem beter verkopen aan iemand die er wel mee om kan gaan en zelf een pony kopen voor je doel.
Als je een paard koop, om Z-dressuur mee te worden. En hij krijgt na een tijdje beenproblemen, waardoor dressuur te zwaar zal zijn. Zal hij de verkoop in gaan, naar iemand die een recreatiepaard zoekt, want daar is hij nog wel geschikt voor.

Waarom jezelf én het paard pesten, omdat jouw doel niet aansluit op wat het paard kan? En toch 90% van paardrijdend Nederland is hobbymatig bezig.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 17:12

Anke schreef:
ardo_iggy schreef:

Ja en als je hobby aangespannen rijden is zal je paard dat toch moeten doen.
Doet hij dit niet dan kan hij beter verkocht worden, ik ga niet uit hobby tig paarden houden die allemaal vreten, en niks presteren

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:00

Maar je kunt 'm dan toch nog aaien? Lachen

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 18:01

Nogmaals ik heb Ivy NIET gekocht om mee te gaan mennen.
Dat was gewoon een leuke bijkomstigeheid die pas 2 jaar later kwam dan ik haar gekocht heb.
Ik had haar gewoon gekocht om mee te wandelen, te borstelen en lekker mee te knuffelen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:45

Dan hoef je je waarschijnlijk ook niet zo aangesproken/aangevallen te worden door deze opmerking. Dus; relax Lachen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:41

Jongens, kan het wat liever en invoelender? Het hoeft écht niet allemaal op het scherpst van de snede...

Ik laat dit topic open omdat er tóch nog tips komen om uit te proberen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:43

Anke schreef:

Probeer aan te geven dat ook voor je hobby een paard ook wat terug moet doen, en dat dat toch een gezonde instelling is.