[AR] hoe wisten jullie dat jullie wouden gaan mennen???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

John_1983

Re: hoe wisten jullie dat jullie wouden gaan mennen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:18

Vorig jaar was ik in september bij mijn vriendin en toen zou de Power Horse Competition komen....... Op de 2de dag werd een spiegelparcourse gereden en toen zij ik......DAT WIL IK OOK!!! Heerlijk om dat te zien.

Maar er is meer...... Wanneer ik ga mennen, ben ik alleen daarmee bezig en vergeet ik even alle problemen die ik heb. Heerlijk in de buitenlucht en alleen met het paard en met groom of menner (mijn vriendin dus)

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:18

ik ben dit jaar begonnen Lachen
heb al 3 lessen gehad Nagelbijten / Gniffelen
Ik vond het erg jammer dat Cheyenne was gestopt met mennen want ze vond dat (volgens mij) echt helemaal leuk.
Toen heb ik aan mijn ma gevraagd of het mocht die moest nog even overleggen en toen heb ik het met de eigenaar van Cheyenne erover gehad en toen mog het.
Dus ik helemaal blij Nagelbijten / Gniffelen
het mennen gaat super en heb er zeker geen spijt van Knipoog

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 21:11

ik heb rondgevraagd hoeveel een mencurcus met certificaat en verzekering kost en dat is best wel duur......hoeveel hebben jullie betaald??

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:59

Ik deed het al vrij jong met mijn shet( toen ze nog mijn vz pony was)
Dat vond ik wel leuk, maar onder het zadel vond ik toch veel leuker.
Ook leek mij het met grote paarden/pony's eng. Minder controle enz.
Moest er niet aan denken als zo'n groot paard aan de kletter zou gaan.
Tot we gingen verhuizen naar Appelscha en we een minicamping begonnen. We wilden ook wel tochten doen in het bos.
Toen is er een tinkertje gekomen en een huifkar.
In de krant stond een advertentie van het koetsiersbewijs.
Dus toen heb ik dat gedaan en eigenlijk vind ik het wel heel leuk en zeker niet eng meer.
Nou vertrouw ik onze tinker ook blindelings en zo hobbelen we gezellig door het bos.

Mijn fell ga ik ook voor de kar beleren, maar ik zal het nooit inruilen voor onder het zadel. Wil het graag beide doen. Haha!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:19

Ik heb een pony die beleerd was voor de wagen (heeft vroeger altijd voor de wagen gelopen). Bij de vorige eigenaar heeft ze ook even voor de wagen gelopen en was ik wel eens mee geweest, toen ik een jaar of 11 was.
In de tijd dat ze van mij is had ik haar altijd alleen gereden.. 2 jaar geleden begon het bij mij te kriebelen om het ook te gaan doen en heb ik een wagen en tuig aangeschaft. Ze liep er zo keurig weer mee weg, ik heb wat hulp gehad van een ervaren menner en nu gaan we zo af en toe eens met de wagen op pad Haha!

Poulain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 19:29

Wat een leuke vraag!!
Ik heb sinds ruim een jaar mijn eigen haflinger. En aangezien dat al snel bleek dat hij niet zo goed te rijden is onder het zadel(heel erg bokken), ben ik gaan zoeken naar dingen die hij wél leuk vind om te doen. En toen kwam ik uit bij het mennen. Ik had er zelf geen ervaring in, dus ik heb mijn paardje weggebracht om hem te laten beleren. Hij is nu ruim twee weken weer thuis en het gaat super. Hij heeft er echt plezier in en ik merk dat ik het ook heel erg leuk vind. Ook vooral om hem te zien sjouwen voor de wagen, zo stoer!!

Dus zo is het bij mij gekomen.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 20:33

Vanaf mijn 4e heb ik reuma, Ik kon nog paardrijden na jaren werd het steeds en steeds erger, Ik kwam in het ziekenhuis kon niet meer lopen, een jaar lang niet !

toen ik weer ter been was mocht ik paardrijden om de 14 dagen, nadat dit goed ging zocht ik een verzorgpaard voor 3 keer per week, dit ging goed tot ik iedere week in het ziekenhuis zat mijn knie'én tegen te spuiten en vol met pretnison. Ik mocht niet meer paardrijden.
.
Ondertussen ging ik vaak met mijn vader baas mee mennen, dit vond ik leuk daardoor besloot ik dit ook te doen

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 00:59

Ik had altijd al een zwak voor tuigpaarden.
Ik ben zelf erg gek op springen en op aangespannen rijden, ook al is het misschien een beetje een vreemde combinatie.

Ik kwam in aanraking met mennen toen ik paarden die eigenlijk alleen voor de kar liepen onder het zadel ging rijden. Zo heb ik 3 hackney's en een gelders paard gereden. Toch wilde ik het liefst zelf ook wel eens met de kar weg, en nu heb ik een eigen paard wat veel ervaring heeft voor de kar, dus daar ga ik vaak mee weg.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 20:17

Myra1 schreef:
Ik had altijd al een zwak voor tuigpaarden.
Ik ben zelf erg gek op springen en op aangespannen rijden, ook al is het misschien een beetje een vreemde combinatie.

Ik kwam in aanraking met mennen toen ik paarden die eigenlijk alleen voor de kar liepen onder het zadel ging rijden. Zo heb ik 3 hackney's en een gelders paard gereden. Toch wilde ik het liefst zelf ook wel eens met de kar weg, en nu heb ik een eigen paard wat veel ervaring heeft voor de kar, dus daar ga ik vaak mee weg.

je bent niet de enige die gek is op springen en mennen.
mijn vader heeft vroeger gesprongen,ik vind het ook erg leuk..

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:22

ik vond rijden altijd wel leuk maar toen ik te groot werd voor me eerste pony en ik haar niet wilde weg doen heb ik haar beleerd voor de kar.
dat vond ik echt helemaal geweldig en vind het leuker als rijden.
als mijn paard dat ik nu heb wat ouder is dan word hij ook beleerd voor de kar Lachen

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:15

ik bemerkte dat mijn toenmalige paard het leuk vond, ik inmiddels ook. Het voordeel is dat het gezelliger is.