roossie22 schreef:kinders, gedraag je![]()
maar goed, om dan ook nog ff mee te gaan in het verhaal... ik ben niet voor persé natuurlijk bekappen ook niet voor persé de reguliere hoefsmid... wat ik belangrijk vind ik dat mijn beestje recht op haar voeten staat en deze op de juiste manier bekapt worden op een zo natuurlijk mogelijke manier, ofdat dan door de natuurlijk bekapper gedaan wordt of door de normale smid zal mij een zorg zijn..
nogmaals... ik ga er niet zelf aan lopen kloten, zonder enig inzicht. wel wil ik in de loop van de tijd een nieuwe hoefsmid gaan vinden die het op mijn manier doet( de natuur z'n gang laten gaan en alleen wegvijlen/bijhouden om de goede stand te houden) maar die ik een beetje in 'de gaten' kan houden. dat je de opleiding hoefsmid of natuurlijk bekapper hebt gedaan, betkend nog niet dat jij je vak goed verstaat(net zoiets als je rijbewijs halen, wat nog niet betekend dat je ook goed kan rijden) ik laat nu de hoefsmid om de 3 maanden ongeveer komen, al heeft ze af en toe wel een klein brokkeltje.... dat wil ik dan in de toekomst bij kunnen houden en dan de hoefsmid net als nu gewoon elke 3 maanden laten komen ter controle zeg maar...
@bitchywitchy: uiteraard vraag ik mijn hoefsmid de oren van zn kop als ie bezig is met mn knol en shet en heb ik ook zeker wel het één en ander geleerd
En dat is dus precies wat ik wilde zeggen....
Ennuh, ik kan wel tegen een stootje hoor

Ik ga er van uit, dat je als je je gezond verstand gebruikt, je zelf wel weet wat goed voor je paard is.......