ervaringen gevraagd met cursussen 'zelf bekappen'

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HummerTime

Re: ervaringen gevraagd met cursussen 'zelf bekappen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:06

roossie22 schreef:
kinders, gedraag je Knipoog

maar goed, om dan ook nog ff mee te gaan in het verhaal... ik ben niet voor persé natuurlijk bekappen ook niet voor persé de reguliere hoefsmid... wat ik belangrijk vind ik dat mijn beestje recht op haar voeten staat en deze op de juiste manier bekapt worden op een zo natuurlijk mogelijke manier, ofdat dan door de natuurlijk bekapper gedaan wordt of door de normale smid zal mij een zorg zijn..
nogmaals... ik ga er niet zelf aan lopen kloten, zonder enig inzicht. wel wil ik in de loop van de tijd een nieuwe hoefsmid gaan vinden die het op mijn manier doet( de natuur z'n gang laten gaan en alleen wegvijlen/bijhouden om de goede stand te houden) maar die ik een beetje in 'de gaten' kan houden. dat je de opleiding hoefsmid of natuurlijk bekapper hebt gedaan, betkend nog niet dat jij je vak goed verstaat(net zoiets als je rijbewijs halen, wat nog niet betekend dat je ook goed kan rijden) ik laat nu de hoefsmid om de 3 maanden ongeveer komen, al heeft ze af en toe wel een klein brokkeltje.... dat wil ik dan in de toekomst bij kunnen houden en dan de hoefsmid net als nu gewoon elke 3 maanden laten komen ter controle zeg maar...

@bitchywitchy: uiteraard vraag ik mijn hoefsmid de oren van zn kop als ie bezig is met mn knol en shet en heb ik ook zeker wel het één en ander geleerd

En dat is dus precies wat ik wilde zeggen....

Ennuh, ik kan wel tegen een stootje hoor Haha! Haha! . Anders moet je je immers niet aan een discussie wagen. Ieder heeft recht op zijn mening toch?!

Ik ga er van uit, dat je als je je gezond verstand gebruikt, je zelf wel weet wat goed voor je paard is....... Ja

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:16

BitchyWitchy schreef:
roossie22 schreef:
kinders, gedraag je Knipoog

maar goed, om dan ook nog ff mee te gaan in het verhaal... ik ben niet voor persé natuurlijk bekappen ook niet voor persé de reguliere hoefsmid... wat ik belangrijk vind ik dat mijn beestje recht op haar voeten staat en deze op de juiste manier bekapt worden op een zo natuurlijk mogelijke manier, ofdat dan door de natuurlijk bekapper gedaan wordt of door de normale smid zal mij een zorg zijn..
nogmaals... ik ga er niet zelf aan lopen stinkmodder, zonder enig inzicht. wel wil ik in de loop van de tijd een nieuwe hoefsmid gaan vinden die het op mijn manier doet( de natuur z'n gang laten gaan en alleen wegvijlen/bijhouden om de goede stand te houden) maar die ik een beetje in 'de gaten' kan houden. dat je de opleiding hoefsmid of natuurlijk bekapper hebt gedaan, betkend nog niet dat jij je vak goed verstaat(net zoiets als je rijbewijs halen, wat nog niet betekend dat je ook goed kan rijden) ik laat nu de hoefsmid om de 3 maanden ongeveer komen, al heeft ze af en toe wel een klein brokkeltje.... dat wil ik dan in de toekomst bij kunnen houden en dan de hoefsmid net als nu gewoon elke 3 maanden laten komen ter controle zeg maar...

@bitchywitchy: uiteraard vraag ik mijn hoefsmid de oren van zn kop als ie bezig is met mn knol en shet en heb ik ook zeker wel het één en ander geleerd

En dat is dus precies wat ik wilde zeggen....

Ennuh, ik kan wel tegen een stootje hoor Haha! Haha! . Anders moet je je immers niet aan een discussie wagen. Ieder heeft recht op zijn mening toch?!

Ik ga er van uit, dat je als je je gezond verstand gebruikt, je zelf wel weet wat goed voor je paard is....... Ja

Juist, dus bijhouden, je werk laten controleren en niet eigenwijs (www.hoofcare.nl) gaan lopen kloten.

Belang van het paard staat voorop, niet dan?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:53

BitchyWitchy schreef:

Het gaat hier niet om een discussie over wel of niet zelf aan de hoeven te zitten.
TS vraagt om ervaringen met bepaalde cursussen. Die wil ze horen, geen wellus /nietus over zelf bekappen.

Verzoek dan ook om on topic te blijven.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 23:54

Antheman schreef:
BitchyWitchy schreef:

Het gaat hier niet om een discussie over wel of niet zelf aan de hoeven te zitten.
TS vraagt om ervaringen met bepaalde cursussen. Die wil ze horen, geen wellus /nietus over zelf bekappen.

Verzoek dan ook om on topic te blijven.

Was ook niet van plan er een wellus/nietus spelletje van te maken. Blond Dan had ik nog wel verder uitgeweid.... Ik wees slechts op de ervaring met een cursus en de gevolgen daarvan van iemand anders, om ervaringen werd immers gevraagd.... Enkel en alleen met de beste bedoelingen, niet om een voor of tegen te forceren..... Nors opkijken

On topic; Er zijn goede en slechte cursussen, ogen open en goed opletten was dus de boodschap..... Rolleyes

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 20:00

* Bericht verwijdert

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 03:05

Graag ontopic blijven. Een discussie wordt gevoerd om je eigen gezichtspunt te verbreden. Niet om een ander te overtuigen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:11

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:54

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 17:58

Dat is krak hetzelfde hoor:een cursusje van een paar dagen en niet de welbekende hoefsmidopleiding

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 19:23

Armaris schreef:
Dat is krak hetzelfde hoor:een cursusje van een paar dagen en niet de welbekende hoefsmidopleiding

ik heb de site eens doorgelezen, maar idd zie ik daar ook niet veel verschil in. in deze cursus leer je ook bekappen in een aantal lessen(dagen)