Als mijn portemonnee het toelaat ben ik ook zeker van plan over te stappen op Boomloos

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Ella_ schreef:Is het trouwens ook toegestaan bij dressuurwedstrijden om met boomloos zadel te rijden?
_Ella_ schreef:Interessant topic, ik denk dat een hoop normals wel nieuwsgierig zijn hiernaar. Mijn vraag: Boomloos? waarom? Is de boom in het zadel zo ongemakkelijk voor een paard? Nog nooit iets van gemerkt namelijk bij de paarden die ik rijd/reed.
Antheman schreef:Wat ik met boomloos wel vind: heel goed naar je evenwicht kijken. Als je uit balans zit, dan krijgt je paard dat terug.
Ik ben zeker niet tegen boomzadels !
Ik denk dat wanneer ze echt goed liggen, de druk veel beter verdeeld wordt. Je hebt een veel groter draagoppervlak met een boomzadel.
MAAR: hoeveel boomzadels liggen er eigenlijk goed??
Dat zijn er niet zo veel.
_Ella_ schreef:Als ik het dus goed begrijp verdeelt een boomloos zadel dus het gewicht van de ruiter niet? Net als zonder zadel rijden dus? Das dan weer een nadeel. Een zadel heeft imo meer functies dan alleen het comfort van de ruiter.
_Ella_ schreef:Antheman schreef:Wat ik met boomloos wel vind: heel goed naar je evenwicht kijken. Als je uit balans zit, dan krijgt je paard dat terug.
Ik ben zeker niet tegen boomzadels !
Ik denk dat wanneer ze echt goed liggen, de druk veel beter verdeeld wordt. Je hebt een veel groter draagoppervlak met een boomzadel.
MAAR: hoeveel boomzadels liggen er eigenlijk goed??
Dat zijn er niet zo veel.
Als ik het dus goed begrijp verdeelt een boomloos zadel dus het gewicht van de ruiter niet? Net als zonder zadel rijden dus? Das dan weer een nadeel. Een zadel heeft imo meer functies dan alleen het comfort van de ruiter.
khOuuvnnjOuu schreef:ja of je moet een heel dominant paard bij hem zetten
_angela_ schreef:@ faux: geef jij je paard te eten zodra ie op stal komt?? dan zou het wel eens kunnen zijn dat ie daar zin in heeft... probeer eens om een keer in de wei te voeren, misschien wilt ie dan langer blijven staan? En anders eens kijken of je je paard misschien 2 keer naar buiten kunt doen (als je daar tijd voor hebt), dan kan ie tussendoor ff op stal, en daarna weer lekker naar buiten.
_Ella_ schreef:en boomloos is altijd beter dan een slechtpassend boomzadel. Maar een goedpassend boomzadel verdeelt de druk weer beter dan een boomloos zadel. Klopt?
Arabesk schreef:ja ik voer alleen hooi en een half pavo summerfit koekje voor de vitamines en mineralen.