Maar ik ook heel veel geleerd toen hij op cursus was.
Als hij nu een keer de trailer niet in wil zet ik hem voor de klep. Vraag hem een stapje naar voren, beloon hem, vraag hem een stapje naar achteren en beloon hem weer. Vervolgens vraag ik hem twee stapjes naar voren, belonen, één stapje achteruit, belonen, weer twee stapjes naar voren... en ga zo maar door. Als hij op wat voor manier dan ook interesse toont in de trailer (snuffelen, schrapen) laten ik hem dat lekker doen en beloon hem als hij klaar is.
Ook als hij op de klep staat gaan we gewoon door met vooruit en achteruit.
Ik vind dit erg goed werken. Je dwingt ze niet de trailer in te gaan, maar je maakt de keus tussen de trailer ingaan en er niet ingaan wel zo dat er in gaan aangenamer is (achteruit lopen vinden ze tenslotte niet erg leuk)
Als Anouar dan in de trailer staat is ie helemaal trots.
Dit doen we alleen als hij er niet in wil.
Over het algemeen zet ik hem voor de trailer, vertel hem dat hij erin moet en dan gaat hij.
Onze volgende uitdaging is zonder touwtje de trailer in, helemaal los dus. Soms lukt het, soms smeert hij hem

Ik hang ook vaak zat de trailer achter de auto om gewoon wat te oefenen. Anouar vind het geweldig om met de trailer te spelen. Hij voelt zich helemaal trots als hij het goed doet.