te ver gaan??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gollempje

Re: te ver gaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:49

ik kan ook uit je vraag opmaken dat je niet zeker bent van je zaak. waarom stel je deze vraag? als jij je er gelukkig bij voelt, dan hoef je deze vraag niet te stellen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:54

Visconti schreef:
nou dat is toch het gemiddelde aantal hoe vaak een normal voert? Haha! Maar zo niet dan heb ik niks gezegd Bloos

hij krijgt om 8 uur 1,5 kilo brok om 9 uur kuil........ om 11 uur 1,5 kilo brok, om 3 uur halve kilo mueslie, om 6 uur 1,5 kilo brok en om 9 uur kuil Haha! Haha! (zo voeren normals over het algemeen hoor Haha! Haha! Haha!) en dan ben ik de halve emmer peen nog vergeten na het werk Haha! Haha!

tenzij hij de hele dag het land op kan, dan krijgt hij inderdaad om 8 uur brok 1 kilo en om 6 uur brok 1 kilo.......... Kuil blijft........ en dan na het werk nog een kilo mueslie Haha! Haha!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:22

En ik maar denken dat zelfs normals hooi (kuil) vóór het hardvoer uit voeren. Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:39

ben blont, die snap ik niet BV Haha! Haha! Haha!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:44

Kiwiko,
dus als ie niet de wei opgaat krijgt ie om 9 uur 's morgens en om 9 uur 's avonds kuil??? Maar 2x per dag ruwvoer??
Het lijkt wel een soort mc'donalds paard, met vooral fastfood...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:46

nee beter lezen Haha! Haha! Haha! hij krijgt 4 keer per dag hardvoer, twee keer per dag ruwvoer en een keer per dag peen.

Als hij op het land staat krijgt hij 2 keer per dag hardvoer en twee keer per dag ruwvoer. Hoeveelheid hardvoer aangepast (dan krijgt hij 2 kilo hardvoer per dag) en van mij na het werk nog een halve emmer peen en een halve schep mueslie

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:48

Dames,

De TS had het volgens mij over hele andere dingen.
Verzoekje om bij de de vraag vd TS te blijven Knipoog

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:50

ent je je paard wel tegen tetanus?
aan de ene kant perfectwat je doet wou datmeerdere mensen dat doen. aan de andere kant niet enten en dan vooral tegen tetanus kan hele ernstige gevolgn hebben. je paard kan het al krijgen door een heeeel klein wondje wat je niet kan zien en geloof mij het is geen leuk gezicht.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:56

waar jij het over hebt ikke20 is gewoon bloedvergifiging....... oftewel einschuss Haha! Haha! krijgen ze een olifantenpoot van, en is inderdaad een heel lelijk gezicht.

Tetanus (ook wel klem genoemd) is iets heel anders

Citaat:
Als zich toch tetanus ontwikkelt wordt er een toxine afgescheiden die via de zenuwen het ruggenmerg en de hersenen bereiken wat ernstige spierkrampen veroorzaakt in de ledematen, kaken, slikspieren en ademhalingsspieren, waardoor een levensgevaarlijke toestand kan ontstaan. De eerste symptomen verschijnen tussen de 2 en 50 dagen en manifesteren zich het eerst in het gelaat. De kauwspieren zijn samengetrokken en de mond kan niet geopend worden. Zonder behandeling geneest 50% spontaan. In zeldzame gevallen leidt de aandoening tot de dood.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:27

Ik heb ook altijd begrepen dat tetanus via een wondje het lichaam binnen komt. Daarna ontstaat wat jij schrijft, Kiwiko.
Mensen moeten ook een tetanusprik als ze een wond hebben waarbij gevaar is op tetanus (dieren, straatvuil)

Ik ent gewoon. Ten eerste omdat ik geen risico's wil nemen (ik laat me ook enten en ondervind er geen nadelige gevolgen van) en ten tweede ben ik wel verplicht ivm wedstrijden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:29

Tetanus komt inderdaad via een wond binnen, maar krijgen ze geen dik been van Haha! Haha!

Tetanus is in mijn ogen de enige echt nodige inenting......... ook voor mezelf trouwens hoor Haha! Haha! Ik ben een ernstige nagelbijter Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:31

Ik lees alleen iets in jou bericht over een dik been

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:33

hmzzzzz das waar Haha! Haha! weer te snel gereageerd, en te slecht gelezen.........

OOOPS moment Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 18:51

Je bent lekker bezig he KiWiKo Haha! *LOL*

Anyway, als jouw paard lekker in z'n vel zit en gezond is en jij je goed voelt bij wat je doet; Houden zo. Dus in die zin is het onzin een topic zo te starten en naar meningen te vragen. Ten eerste zit je op het natural-gedeelte, ten tweede is er niemand verder over jou en je paard te kunnen oordelen. Knipoog

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 01:04

KiWiKo schreef:
ben blont, die snap ik niet BV Haha! Haha! Haha!

Simpel: eerst ruwvoer, dan hardvoer.
'Vroegah' begon je standaard met hooi om 07:00
en dan verder om en om ruwvoer en hardvoer, en met hooi bij de laatste voerbeurt om 23:00

Dit omdat het paard het hardvoer dan beter/gemakkelijker kan verteren.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 07:23

Ik ken eerlijk gezegt geen een stal waar ze eerst hooi voeren en dan brok

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 07:31

OOO snap het Haha! Haha! Toronto heeft practisch onbeperkt ruwvoer Haha! hij krijgt het dan wel twee keer per dag, maar das een beste berg.

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 07:49

Mijn shetlanpony staat dag en nacht op de wei, is niet gechipt, wordt niet geent, krijgt geen voer op hooi na en wordt wel ontwormt,
hij is kerngezond, heeft een hele hoge weerstand opgebouwd en is super gelukkig Haha!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 09:25

KiWiKo schreef:
OOO snap het Haha! Haha! Toronto heeft practisch onbeperkt ruwvoer Haha! hij krijgt het dan wel twee keer per dag, maar das een beste berg.

Ik ga je niet bekeren Tong uitsteken ,
maar misschien is het toch nuttig om eens bij de naturals
te rade te gaan over voeren.*
Is het niet voor je paard, dan wel voor je portemonnee. Knipoog

* Want als ik jouw hoeveelheden krachtvoer bekijk, dan denk ik "meid, je bent slecht van goeïgheid". Haha!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 10:02

Lenneke_...bij mij krijgen ze eerst kuil en daarna brok! Bevalt mij prima, We hebben hier ( afkloppen!!! ) bijna nooit koliek.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:02

Botervlieg schreef:
KiWiKo schreef:

Ik ga je niet bekeren Tong uitsteken ,
maar misschien is het toch nuttig om eens bij de naturals
te rade te gaan over voeren.*
Is het niet voor je paard, dan wel voor je portemonnee. Knipoog

* Want als ik jouw hoeveelheden krachtvoer bekijk, dan denk ik "meid, je bent slecht van goeïgheid". Haha!

hihi ik sta volpension............ prijs blijft hetzelfde.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:03

beetje maf topic. inentingen zijn zeer nodig! daarin ga je tever. voor de rest kan het wel denk ik Lachen

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 08:55

KiWiKo schreef:

hihi ik sta volpension............ prijs blijft hetzelfde.

Dan ben ik uitgepiemeld. Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 09:05

geluksvogel schreef:
beetje maf topic. inentingen zijn zeer nodig! daarin ga je tever. voor de rest kan het wel denk ik Lachen

Ligt eraan. Als de kans op besmetting minimaal is is het soms niet nodig

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 09:34

Eerst maar even de opmerking over opmerkingen van anderen Haha! : ik vind dit wel een reden om een topic te openen, als iemand bevestiging wil of juist "tegen-redenen".

Ik denk dat als je pony gezond en happy is en jij ook, dat je het prima doet! (Ik moet dat wel zeggen, doe precies hetzelfde, op de hoeven na want ik laat de hoefsmid komen)

Inentingen (buiten tetanus om) vind ik alleen nodig als het paard in contact komt met anderen (wedstrijd, weiland vol, buitenrit etc.) en aangezien er nu paarden gewisseld worden op mijn land wordt de mijne nu ook geent.

Wormenkuur krijgt de mijne ook maar 2x per jaar, dat moet je niet teveel doen omdat de kans op imuun worden (de wormen dan he!) groot is.

Mijn paard krijgt ook 2x op een dag hooi op het land (in de winter) en dan 2x een flinke berg. En 1,5 kilo muesli op een dag.

Ze is supergezond, heeft het naar d´r zin (is een stuk vrolijker in vergelijking met vroeger), en zo te horen de jouwe ook. Vooral zo doorgaan! Knipoog