Te lief?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

goingwith

Re: Te lief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:10

[quote="Cassidy"]
Als je paard onzeker is, moet hij in jouw die zekerheid vinden. Als jij dan als leider iets van hem vraagt heeft hij in mijn ogen toch echt te gehoorzamen. /quote]

Dat gehoorzamen ziet er bij ons wat anders uit. Ik stap vrij snel af en ga voorop lopen, zodat hij zijn kalmte kan bewaren en hervinden. Of als Tessel, mijn dochter mee gaat op de fiets, we rijden meestal samen, dan pakt ze het halster even vast. Geen druk nodig zo. De situatie waarin hij onzeker is geworden is hoog genoeg qwa druk. En zo helpen we hem en wordt hij langzaam aan moediger. Dat is mijn manier, ik weet gewoon dat als hij even kan, alles voor ons wil doen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:14

Spokie zoals ik je ken denk ik inderdaad dat je te lief bent Haha! Haha!

net niet doortastend en assertief genoeg Haha! Haha!

Jij bent zo beleefd naar het paard toe dat je het TE vriendelijk vraagt Haha!:D

soms moet je wat duidelijker zijn in wat je wil........ assertief, zo wil ik het en niet anders Haha!

je hebt hier hele goede tips gehad, en er zullen er nog veel volgen Haha! Haha!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 09:38

Ja Kim, daar heb je wel een beetje gelijk in Lachen.

En ik ben daaraan hard aan het werken. En het gaat beetje bij beetje beter, maar af ent oe verval je nog in die oude gewoontes. Maar grondwerk zie ik als een goede (en ook erg leuke) training voor ons beiden.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 23:18

Niemand meer?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 23:23

Wat voor ervaringen heb je inmiddels opgedaan met het grondwerk? Zie je verbeteringen? Hoe vaak verval je weer in je oude fouten? Zie je daar verandering in?

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 08:22

Het gaat nu wel beter. Van een stalgenootje die Parelli doet, heb ik wat tips gekregen. Helaas is zij er erg weinig. Ik zet dan eerst zacht en desnoods steeds herder mijn vingers tegen haar schouder en heb daarbij in mijn hoofd het plaatje dat zij van mij afwendt. Nu hoef ik inderdaad vaak alleen maar mijn hand in de buurt van haar schouder te bewegen en zij vertrekt.

Alleen gaat het af en toe nog steeds niet goed, maar ik denk dat dat gewoon komt omdat ze erg jong is en met 1001 dingen tegelijk bezig is. Dan ziet ze ineens een blaadje dat ze op moet eten of een trekker over de weg rijden (dat soort dingen). Maar ik ga gewoon door met oefenen en geduld hebben.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 00:26

Je kunt ook zelf het Parelli pakket aanschaffen, ben je niet zo afhankelijk van je stalgenootje Haha!.

En als je nu eens wat vaker de reden dat het niet altijd goed gaat bij jezelf zoekt , ipv van het op de leeftijd van het paard te schuiven, ben je al een flinke stap verder. Lips are sealed

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 11:24

Cassidy schreef:
En als je nu eens wat vaker de reden dat het niet altijd goed gaat bij jezelf zoekt , ipv van het op de leeftijd van het paard te schuiven, ben je al een flinke stap verder. Lips are sealed

Ja, je hebt helemaal gelijk.