[AR] Is dit wat? grootte lamoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

laura2span

Re: Is dit wat? grootte lamoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:10

Bitch, Onze eerste wagen was er net zo een als jij had. Wij betaalden nieuw 1750 gulden geloof ik. (papa kende de bouwer dus dat scheelde wel wat) Het is een prima recreatie wagen en hij valt inderdaad niet uit elkaar bij een plas water of een flinke kuil. Deze wagen is echter niet te vergelijken met een marathon wagen. Voor de recreatie echt prima geschikt maar voor meer issie gewoon niet geschikt.

Ik denk dat de menners hier op het forum niet zo bang moeten zijn om wat euro's meer uit te geven aan hun eigen veiligheid en de veiligheid van je paard. Wil je marathons rijden? Dan heb je gewoon een marathonwagen nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:36

Ik heb het niet over de wagen op de foto, ik heb het over deze wagen:
Afbeelding
Afbeelding

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 13:31

Oke, dat veranderd de zaak Knipoog

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:31

germie schreef:
Wat is een ideale breedte? 1.35 m? of smaller?
De breedte is voor iedereen verschillend, er is geen ideale breedte(recreatie)
En zijn autobanden wel of geen aanrader? daar heb ik geen ervaring in, maar als je alleen af en toe op de weg rijdt zie ik geen probleem, lijkt me zwaar voor het paard in het bos of op zand/weide e.d.
Verder vroeg ik mij af of het lamoen wel voor een groot paard geschikt was. Volgens de verkoper had er een groot paard voor gestaan. Wat is de lengte en de breedte van een lamoen voor een groot paard (1.70)? Minimale breedte voor een paard is 90 cm. De lengte hangt af van hoe ver wil je je paard voor de wagen hebben staan. De meeste lamoenen zijn in lengte te verstellen.
Je kunt met dit soort wagens wedstrijden rijden maar dan moet je niet erg prestatie gericht zijn en meer voor de leut gaan.
Prima wagens om mee te beginnen zolang de veiligheid maar voorop staat.
veel plezier Knipoog