Santos_ schreef:Auky schreef:maar met uitstappen kan je ze ook af doen.Benen zonder bescherming zullen minder warm worden dan benen die ingepakt zijn.
En dan nóg worden de benen onnodig warm tijdens het rijden.
Beter toch als je dat kan voorkomen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Santos_ schreef:Auky schreef:maar met uitstappen kan je ze ook af doen.Benen zonder bescherming zullen minder warm worden dan benen die ingepakt zijn.
GvdT schreef:Mijn pony loopt met dressuur met peesjes
GvdT schreef:Ja hoor dat mag.
Mijn pony heeft een zeer ernstige peesblessure gehad. 90% van zijn pees was stuk. Nu mag hij niet zo veel meer doen als voor de blessure en gaat ie dingen zoeken om te klieren.
Niet arrogant bedoeld, maar hij trainde op Z1 / Z2 niveau en daarnaast sprong ie 1 keer per week en in het cross seizoen liep ie naast de wedstrijden ook nog trainingen.
Dit alles is nu verleden tijd en hij is gewoon heel moeilijk aan het werk te houden met een paar grote voltes. Dat is eigenlijk niks voor hem. Als er dan iets gebeurd trekt ie vaak alle registers open, ook een reden dat ik geen jonge bijrijder voor hem kan nemenen slaat ie tijdens zijn gespring wel eens de gaten in zijn been. Volgens de DA en de fysio is hij een adrenalinekicker en hij zorgt zelf wel voor zijn shotjes tijdens het rijden. Ook voor de mijne af en toe
![]()
Bij erg warm weer kan ie wel zonder lopen want dan heeft ie de puf niet![]()
Als ie met de merrie meegaat om conditietraining te doen geef ik hem ook peeskappen om. Wel met gaatjes zodat er nog iets van een koelte rond de pezen is. Moet wel zeggen dat ik de benen er nooit meer bezweet onder vandaan haal.
Mijn paard en pony stap ik wel altijd bloot uit, dus ook zonder zadel en hoofdstel.
PrisSyl schreef:jah peesbeschermers voor strijklappen achter ,,
en ook nog springschoenen om ,,
ben veel te bang dat die zich aantikt(rij dresssuur)