bitloos, kan het dan ook?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: bitloos, kan het dan ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 12:46

Anouar ging regelmatig aan de ren in het bos.
Ik probeerde hem dan terug te nemen op het bit. Gevolg, hij bouwde heel veel spanning op en ging alleen maar harder.
Nu rij ik zonder bit. Hij wil nog wel eens harder dan ik wil, maar ik kan hem met hele lichte druk duidelijk maken dat dat niet de bedoeling is omdat hij die spanning niet meer opbouwt.

Als hij dingen eng vind laat ik hem even stil staan, het enge ding bekijken en dan beloon ik hem. Als hij nu iets eng vind gaat hij het even bekijken ipv ervoor weg te rennen.
Het is vooral belangrijk dat je zelf blijft doen alsof er helemaal niks aan de hand is. Dat neemt je paard heel snel over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 12:53

tinkerXXlufX schreef:
nou mijn paard die doet zijn hoofd heel hoog, en dan als hij echt schrikt dan maakt hij zich heel lang en dan rent hij weg, maar ik moet zeggen dat hij dat delaatste tijd niet meer heeft gedaan.
ach weetje ik ga het langzaam opbouwen door hem onder het normale hooftstel met bit een bitloos hoofdstel en dan probeer ik het wel voorschigtig.

Het is belangrijk voor jezelf om je ervan bewust te worden wat je zèlf doet bij een schrikreactie van je paard.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 13:55

ja ik was zelf in het begin dan ook bang, maar nu niet meer.
ik denk dat dat ook veel geholpen heeft