Het heeft niets te maken met eigenwijs.Je pony vind het mss wel erg moeilijk.Het kan ook een balans probleem zijn dat ze daardoor liever hard gaat rennen.Het kan ook zijn dat je pony de stap erg moeilijk vind en daardoor liever gaat rennen.Het kan ook zijn dat jij niet de goede aanwijzingen geeft.
Als je longeert moet je je pony opsluiten tussen je ene hand waar de zweep in zit en de andere hand waar de longeerlijn in zit.De ene hand wijst naar de kont van je pony en de andere hand wijst naar het hoofd van je pony.Ik ga zelf meestal een klein beetje extra naar de voorkant lopen als ze wil versnellen.Verder in de stap eerst niet te veel ruimte geven maar dat heb ik in mijn eerste post al uitgelegd dus dan kan je die nog een keer door lezen.
Maar wat ze doet is echt eigenwijs heid hoor.. Eerst deed ze het ook met het rijden.. Ze ging dribbelen met het instappen.. nu heb ik dat er uitgekregen.. maar ik ben meer van erop dan van ernaast zeg maar.. Kan dat niet zo goed.. Het gaat steeds beter, en als ik haar losgooi (zweep wel, maar geen longeerlijn..) dan stapt ze wel gewoon..
Maar ik zal iig veeeel gaan oefenen En overal op gaan letten (wat ik ook best moeilijk vind als ik ernaast sta.. )
maar ik ben meer van erop dan van ernaast zeg maar.. Kan dat niet zo goed..
Maar daar is aan te werken, jij hebt toch ook moetn leren rijden? Grondwerk is echt heel nuttig, en geeft je echt zoveel terug! Ik kan je het boek Grondwerk van Inge Teblick adviseren.