Welke boeken raden jullie aan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Welke boeken raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:37

DVD van hempfling? Die zou ik ook weleens willen zien Lachen

Hebben jullie een titel?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:50

Wendy schreef:
DVD van hempfling? Die zou ik ook weleens willen zien Lachen

Hebben jullie een titel?

"Dancing with Horses" , en "Coming together".

Leuk om naar te kijken en onder etherisch gepingel te bewonderen wat hij kan, maar meer ook niet.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:53

Ik vind het wel leuk om het eens te zien Haha!
Om te leren heb ik de parelli DVD's Clown

Dankjewel!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:04

Vind ze eerlijk gezegd een beetje te duur om ze aan te schaffen en maar een keer te bekijken. Kan mijn geld elders beter besteden.

Wat mij aan KFH ook een beetje stoort is dat hij aangeeft het liefst met wilde paarden te werken, paarden die weinig contact hebben gehad met mensen, die puur zijn. Hoeveel mensen hebben daarmee te maken? Hoeveel paarden die wij in handen hebben of krijgen zijn zo puur, en hebben geen verleden?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:08

Haha!
Tsja, wat dat betreft zijn paarden gewoon duur. Ach ja, ik geef mijn geld dan weer niet uit aan setjes oid.
Ik zie nog wel, voorlopig heb ik het geld er toch niet voor.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 08:57

Het is eigenlijk een video maar is door een kennis van mij op dvd gezet (oeps foutje...) maar dat maakt m niet minder interessant.
Het is inderdaad wel voornamelijk de mens KFH in het zonnetje zetten met wat gepingel muziek eronder zoals Cassidy zegt Lachen maar dat neemt niet weg dat er toch dingen in te zien zijn waar menig ruiter van droomt!

Hij doet bijv hengstentraining en laat zien dat een dekhengst in vol ornaat (!) met een vreselijk hengstige merrie voor zn neus, toch onder appél kan staan, het enige wat dat paard om heeft is een los touw om zn hals en verder niks, op de lichtste beweging reageert ie op Klaus en gaat ie gewillig en relaxed achterwaarts, machtig mooi om te zien!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 13:53

Je hoeft geen KFH te heten om een dekhengst bij een hengstige merrie vandaan te houden, een beetje knap opgevoede hengst kan dat ook (misschien niet met alleen een touw om zijn hals, maar je snapt wat ik bedoel).

Foresttravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:07

Ik heb ook een films van hempfling hiero. weet zo neit welke
je kan er wel enkele dingen van leren, het is geen stap voor stap begeleiding. maar toch als je er even voor gaat zitten haal je er veel uit. en hij werkt idd graag met wilde paarden. maar het is gericht op kudde gedrag. en de meeste paarden kennen dat (nog) wel

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:11

Zou je denken? Ik kom nog te vaak op bokt verhalen tegen van niet sociaal opgevoedde paarden, die de kudde niet inkunnen....
Ook sociaal gedrag moet in jonge jaren geleerd worden, een veulen dat in zijn eentje ergens op een landje staat met eventueel een geit erbij gaat dat dus niet leren, en daar heb je later alleen maar de gevolgen van.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:12

ik ben het met cassidy eens... mijn haflinger viel altijd buiten de kudde, zat onder de bijtplekken enzo... toen ben ik met haar gaan parellien en zo heeft ze mijn fases geleerd... maar ook de fases van de andere paarden en toen was ze wel in eens welkom in de kudde!

Foresttravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:43

kan.. maar mijn ervaring is, dat de meeste paarden het nog wel kennen, en anders wel word bijgebracht door anderen. watr wel fout kan gaan is een kudde van oneven aantal

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 09:12

Citaat:
Je hoeft geen KFH te heten om een dekhengst bij een hengstige merrie vandaan te houden, een beetje knap opgevoede hengst kan dat ook (misschien niet met alleen een touw om zijn hals, maar je snapt wat ik bedoel).

cassidy, jij weet ook wel dat ik dat ook wel weet Knipoog
ik heb Pat ook dingen zien doen waar bij menigeen zn mond van open viel... Afgod
maar het blijft een mooi gezicht ...!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 10:36

Absoluut, dat blijft het zeker!